نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد زنان مسن‌تر با توده عضلانی کمتر با احتمال کمتر ابتلا به گُرگرفتگی مرتبط با یائسگی روبرو هستند.

ارتباط بین توده عضلانی و شدت گُرگرفتگی در زنان

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد زنان مسن‌تر با توده عضلانی کمتر با احتمال کمتر ابتلا به گُرگرفتگی مرتبط با یائسگی روبرو هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، از دست دادن توده و عملکرد عضلانی (سارکوپنی) یکی از مهم‌ترین تغییراتی است که با افزایش سن رخ می‌دهد و زنان مسن به دلیل تغییرات هورمون جنسی پس از یائسگی در معرض خطر بیشتری قرار دارند.


به گزارش  هلث دی نیوز،سایر عوامل خطر سارکوپنی شامل عدم تحرک، مصرف کمتر پروتئین، تغییرات در سطح هورمون رشد و افزایش التهاب است.
ارتباط آشکاری بین از دست دادن عضلات مرتبط با سن و یائسگی وجود دارد، اما ارتباط بین سارکوپنی و علائم مختلف یائسگی مانند گُرگرفتگی کمتر مشخص بوده است.


در این مطالعه محققان دانشگاه کره در سئول رابطه بین ترکیب بدن از جمله چربی و ماهیچه را با گرگرفتگی و سایر علائم یائسگی بر روی حدود ۳۰۰ زن کره‌ای ۴۰ تا ۶۵ سال، بررسی کردند.


محققان دریافتند که گُرگرفتگی در زنان مبتلا به سارکوپنی، شیوع کمتری دارد.


دکتر «هیونتا پارک»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «یافته های جدید با توجه به پیری جمعیت و ارتباط بین سارکوپنی در زنان مسن و کاهش تحرک، افزایش خطر زمین خوردن و کاهش طول عمر و کیفیت زندگی بسیار مهم است.»


زنان مسن با از دست دادن عضله در معرض افزایش خطر کاهش تحرک، کاهش کیفیت زندگی، بیماری قلبی و آسیب‌های مربوط به زمین خوردن هستند.
گُرگرفتگی یکی از شایع‌ترین و دردسرسازترین علائم یائسگی است و با چندین اختلال مزمن از جمله چاقی، مقاومت به انسولین (پیش ساز دیابت)، پوکی استخوان و بیماری قلبی همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha