طبق یك مطالعه جدید، كودكان مبتلا به كم خونی ناشی از گلبول‌های داسی شكل زمانی كه به سنین نوجوانی می‌رسند مصرف مواد غذایی مهم در آنها كاهش می‌یابد و مراقبان این كودكان باید به این نكته توجه داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری یونایتدپرس از فیلادلفیا، محققان "بیمارستان اطفال فیلادلفیا" الگوهای غذا خوردن ‪ ۹۷‬كودك مبتلا به بیماری گلبول‌های داسی شكل را مورد بررسی قرار دادند. این كودكان در رده‌های سنی ‪ ۱۸‬ماهه تا ‪ ۱۸‬ساله قرار داشتند.

این مطالعه كه در "مجله انجمن رژیم غذایی آمریكا" منتشر شده است، نشان داد كه در تمام رده‌های سنی كودكان مورد مطالعه مصرف ویتامین یی و دی، آهن، كلسیم و الیاف در مقایسه با میزان توصیه شده مصرف آنها پایین بود.

به نوشته این مطالعه، سطح مصرف ویتامین آ، منیزیم و فسفر در كودكان بزرگتراز ‪ ۹‬سال زیر حد مطلوب بود و بیشترین سطح كاهش مواد مغذی در میان كوچكترین و بزرگترین كودكان در میزان مصرف پروتئین، ویتامین سی، ریبوفلاوین (ویتامین ‪ ،(B2‬ویتامین ب ‪ ۱۲‬و منیزیم دیده شد.

همچنین در جریان این مطالعه كه سه سال بطول انجامید كاهش‌های شدیدی در میزان مصرف ویتامین ‪ ،B2‬روی، كلسیم، منیزیوم و فسفور در میان تمام این كودكان دیده شد.

محققان گفتند، افرادی كه از این بیماران مراقبتهای بالینی به عمل می‌آورند، باید اهمیت مصرف مواد غذایی و غذاها و تنقلاتی كه موجب حفظ جذب مواد مغذی مناسب می‌شود را مورد توجه و تاكید قرار دهند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha