نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، از عدم واردات محموله های جدید واکسن آنفلوانزا در یک ماه اخیر خبر داد.

واکسن آنفلوانزا تمام شد/ قیمت واکسن ایرانی مشابه خارجی

سلامت نیوز:نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، از عدم واردات محموله های جدید واکسن آنفلوانزا در یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سیدعلی فاطمی، اظهار داشت: از ۱۴ مهر ۱۴۰۰ تاکنون هیچ محموله جدیدی از واکسن آنفلوانزا وارد کشور نشده است.


وی با اعلام اینکه واکسن‌های خارجی از هلند و فرانسه وارد شده بودند، افزود: در حال حاضر واکسن وارداتی آنفلوانزا در داروخانه‌ها موجود نیست.


فاطمی با اشاره به از دست رفتن زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا، گفت: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوانزا از ۱۰ شهریور تا ۱۰ آبان بود.


وی با عنوان این مطلب که تا نیمه‌های زمستان نیز امکان تزریق واکسن آنفلوانزا وجود دارد، افزود: به نظر می‌رسد قرار نیست محموله جدید واکسن آنفلوانزا وارد کشور شود.


نایب رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به تولید واکسن ایرانی آنفلوانزا، گفت: سفارش تحویل واکسن ایرانی را دو هفته قبل گرفته‌اند اما اطلاع دقیقی از موجود بودن واکسن ایرانی آنفلوانزا در داروخانه‌ها ندارم.


فاطمی با گلایه از قیمت واکسن ایرانی آنفلوانزا، افزود: قول داده بودند قیمت واکسن ایرانی از مشابه خارجی ارزان‌تر باشد که چنین چیزی نبوده و همان ۲۰۶ هزار تومان را برای فروش واکسن ایرانی تعیین کرده‌اند که واکسن‌های وارداتی هم همین قیمت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha