دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 320788

استاد طب سنتی گفت: واکسن کرونا برای افرادی که دارای زمینه بیماری‌های سرد هستند عوارض می‌دهد؛ بنابراین این افراد باید با انجام حجامت و خوردن غذای با طبع گرم آن را جبران کنند؛ یعنی باید واکسن را تزریق کرده و در کنار آن حجامت را انجام دهند.

خیراندیش:‌ مردم واکسن کرونا را تزریق کنند

سلامت نیوز:استاد طب سنتی گفت: واکسن کرونا برای افرادی که دارای زمینه بیماری‌های سرد هستند عوارض می‌دهد؛ بنابراین این افراد باید با انجام حجامت و خوردن غذای با طبع گرم آن را جبران کنند؛ یعنی باید واکسن را تزریق کرده و در کنار آن حجامت را انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،حسین خیر اندیش، استاد طب سنتی  در پاسخ به این پرسش که «درباره تزریق واکسن توسط افراد مختلف چه نظری دارید؟»، گفت:‌بیماری کرونا طبع سرد دارد و واکسن آن نیز دارای طبع سرد است.


وی ادامه داد:‌بنابراین سطح سردی را افزایش می‌دهد. این برای افرادی که دارای زمینه بیماری‌های سرد هستند عوارض می‌دهد؛ بنابراین این افراد باید با انجام حجامت و خوردن غذای با طبع گرم آن را جبران کنند؛ یعنی باید واکسن را تزریق کرده و در کنار آن حجامت را انجام دهند.


این استاد طب سنتی درباره اینکه «آیا همه افرادی که واکسن تزریق می کنند باید حجامت را انجام دهند؟»،اظهار داشت: حجامت ذکر شده باید توسط افراد دارای بیماری زمینه ای مانند افزایش فشار خون ،افزایش تری گلیسیرید و کلسترول،غلظت خون و افراد دارای سابقه سکته صورت گیرد.


خیر اندیش در پاسخ به این پرسش که «آیا با توجه به سردی هوا انجام حجامت ایرادی ندارد؟»، ابراز داشت:در ماه سردی که حجامت کردن ممنوع است دیماه است؛آن هم حجامت عمومی ممنوع است، اما حجامت اضطراری ممنوع نیست.


وی متذکر شد:‌بنده با کلیت تزریق واکسن موافق هستم اما باید این قاعده ذکر شده رعایت شود.کسانی که به ما مراجعه کرده و در اثر تزریق واکسن دچار شکایت شده‌اند دارای بیماری زمینه‌ای هستند نه همه افراد.


این استاد طب سنتی متذکر شد:‌تزریق واکسن  به کودکان نیز زیانی نمی‌رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha