سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس جدیدترین تحلیل‌های آماری درباره اثربخشی واکسیناسیون کووید ۱۹ گفت: بیشترین اثر واکسیناسیون، کاهش شدید نرخ فوت در نتیجه ابتلا به کرونا بوده است.

بیشترین اثر واکسیناسیون، کاهش شدید فوت بر اثر کرونا است

سلامت نیوز:سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی براساس جدیدترین تحلیل‌های آماری درباره اثربخشی واکسیناسیون کووید ۱۹ گفت: بیشترین اثر واکسیناسیون، کاهش شدید نرخ فوت در نتیجه ابتلا به کرونا بوده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، علی شریفی زارچی نتایج واکسیناسیون کووید ۱۹ را در تحلیلی آماری با مقایسه نرخ ابتلا و فوت افراد واکسن زده و افراد واکسن نزده، تحلیل و استنباط کرده و این نتایج را در گزارشی ارائه داد. 

به گزارش  وبدا،وی اظهارداشت: واکسیناسیون تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش نرخ فوت ناشی از کرونا در همه گروه‌های سنی داشته است. تحلیل درصد اثرگذاری واکسن در هر گروه سنی و هر زمان بر اساس مقایسه نرخ فوت در افرادی که واکسن نزده‌اند و افرادی که یک یا دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، به سادگی امکان پذیر است.

 شریفی زارچی افزود: بیشترین اثر واکسیناسیون، کاهش جدی نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا بوده است. با این حال، افرادی که حتی دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند، کماکان در معرض ابتلا به کرونا و بستری هستند بنابراین پیشنهاد می‌شود، تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی پس از دریافت هر دو نوبت واکسن، برای جلوگیری از ابتلای افراد و شروع خیز ششم بیماری کماکان مورد تاکید قرار گیرد. 

تاکید موکد به تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی حتی پس از واکسیناسیون

شریفی زارچی اضافه کرد: تاثیر چشمگیر واکسیناسیون در کاهش نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا در سنین بالاتر هم به وضوح مشاهده می‌شود. با این وجود، احتمال فوت ناشی از ابتلا به کرونا به ویژه در سنین بالای ۶۰ سال به صفر نرسیده است. بنابراین توصیه می‌شود تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی پس از واکسیناسیون انجام شود.


سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ابراز امیدواری کرد، تزریق نوبت سوم به گروه بالاتر از ۶۰ سال منجر به کاهش نرخ فوت ناشی از ابتلا به کرونا در این افراد شود که تحلیل نتایج آن پس از پیشبرد برنامه ارائه می‌شود.
به گزارش ایرنا، تا کنون ۵۵ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۶۵ نفر دُز اول، ۴۲ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۷۸۸ نفر دُز دوم و ۵۶۲ هزار و ۷۵۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۹۹ میلیون و ۴۲ هزار و ۶۰۹ دُز رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha