پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 320934

رخی بیماری‌ها وجود دارند که علائمی شبیه به کرونا دارند و ممکن است بین آن‌ها اشتباه ایجاد شود.

بیماری‌هایی که علائم شبیه به کرونا دارند!

سلامت نیوز:برخی بیماری‌ها وجود دارند که علائمی شبیه به کرونا دارند و ممکن است بین آن‌ها اشتباه ایجاد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان ، سر درد، تب بالا و خستگی از جمله علائمی است که امروزه با ابتلا به ویروس کرونا همراه بوده، همچنین مشابه علائمی است که همراه با بسیاری از بیماری‌های دیگر نمودار می‌شود و ممکن است خطری کمتر از ابتلا به ویروس کرونا نداشته باشد.

بنابراین، با وجود شبهاتی که این روز‌ها نسبت به کرونا متمرکز شده، ممکن است بین علائم سردرگمی ایجاد شود.


به گزارش النهار،به طور کلی، فرد با هر علائمی می‌تواند تا زمانی که علائم خفیف باشد در خانه بماند و تا زمانی که احساس بهتری نداشته باشد خطرناک به نظر نمی‌رسد؛ اما اگر دما خیلی بالا برود و بیمار دچار مشکل تنفسی و افت فشار خون شود، این وضعیت می‌تواند خطرناک باشد و نیاز به مداخله فوری پزشکی داشته باشد، زیرا در آن زمان به احتمال زیاد عفونت ناشی از ویروس کروناست.


چه بیماری‌هایی شبیه علائم کرونا هستند؟
آنفولانزا: همانطور که در مورد کرونا، شما می‌توانید افزایش دما، درد عضلانی، خستگی، سرفه و تنگی نفس را تجربه کنید. در واقع، علائم ناشی از آنفلوانزا بین روز اول تا چهارم عفونت، یعنی به سرعت ظاهر می‌شود و ممکن است حدود یک هفته ادامه داشته باشد. علائم کرونا بین روز‌های دوم تا چهاردهم پس از ابتلا ظاهر می‌شوند، در حالی که دوره کمون بیماری حدود ۵ روز طول می‌کشد، سپس علائم به تدریج بر خلاف شدت علائم آنفلوانزا از زمان ایجاد عفونت ظاهر می‌شوند.
آمبولی ریه: باعث درد قفسه سینه می‌شود که هنگام تنفس شدیدتر می‌شود. در این حالت ممکن است در معرض مشکلات تنفسی و سرفه قرار بگیرید و در نهایت با خستگی مداوم خون را سرفه کنید.


پنومونی باکتریایی آتیپیک: پنومونی غیر معمول یک عفونت ریه است که توسط ویروس یا باکتری ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به درجه حرارت بالا، سرفه و استفراغ شود.


مالاریا: عفونت پس از ۸ تا ۳۰ روز با تب بالا شروع می‌شود و ممکن است با درد در سر و عضلات، ضعف، استفراغ، اسهال و سرفه همراه باشد.
سل: ابتلا به یک مورد فعال سل باعث سرفه، تب، تعریق شبانه و کاهش وزن بی دلیل می‌شود. این علائم ممکن است خفیف باشند، اما چندین ماه طول می‌کشند که باعث می‌شود بیمار مراجعه به پزشک را به تاخیر بیندازد و عفونت را به دیگران منتقل کند. مانند کرونا، عفونت از طریق قطرات به خصوص هنگام سرفه، صحبت کردن، آواز خواندن یا عطسه منتقل می‌شود.


هپاتیت حاد ویروسی: این عفونت ویروسی کبد در ابتدا کمی شبیه آنفولانزای خفیف به نظر می‌رسد. علائمی که منجر به تب بالا، حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها و خستگی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha