شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 320973

مبتلایان به کرونا، به مرور دچار بی‌اشتهایی و در نتیجه سوءتغذیه خواهند شد. این مسئله، ضعیف سیستم ایمنی بدن را در پی دارد. رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کالری بهترین رژیم غذایی در دوران کرونا است.

در طول بیماری کرونا چه بخوریم و چه نخوریم؟

سلامت نیوز: مبتلایان به کرونا، به مرور دچار بی‌اشتهایی و در نتیجه سوءتغذیه خواهند شد. این مسئله، ضعیف سیستم ایمنی بدن را در پی دارد. رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کالری بهترین رژیم غذایی در دوران کرونا است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از eatingwell، داشتن یک برنامه غذایی متنوع و سالم در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و ارتقای سلامت جسم نقش بسزایی دارد. سعی کنید در برنامه غذایی خود از مواد مغذی استفاده کنید که دارای اسید چرب امگا ۳، آهن، منیزیم، زینک، ویتامین سی و سلنیوم هستند. در ادامه چند توصیه مهم غذایی که رعایت آنها برای بهبودی لازم است، شرح داده شده است.

هیدراته نگه‌داشتن بدن

هنگام بیماری، نوشیدن آب مهم است؛ به خصوص اگر تب دارید سعی کنید مایعات زیادی بنوشید.

آب، چای و عسل، آب میوه، آب گوشت یا ماهیچه همگی گزینه‌های مفید و سالمی هستند. چای و عسل آرامش‌بخش است؛ عسل همچنین در تسکین سرفه مؤثر است. نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی هم به شما کمک می‌کند تا برخی از مواد مغذی را به آسانی دریافت کنید و از آنجایی که این نوشیدنی‌ها طعم مطلوبی دارند، فرایند آبرسانی آن را برایتان آسان‌تر می‌کنند.

مصرف ویتامین

مواد مغذی ازجمله پروتئین‌ها، ویتامین‌های A، C، D و E و زینک به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.

منابع غذایی حاوی زینک شامل موز، تخم‌مرغ، محصولات لبنی، مرغ، شیر و گوشت بدون چربی است.
از منابع غذایی سرشاز از منیزیم می‌توان به سبزیجات دارای برگ سبز و غلات سبوس‌دار اشاره کرد.
ویتامین E را می‌توان در جوانه‌ها، بادام‌زمینی و روغن‌ها یافت.

منابع غذایی ویتامین A هم شامل جگر،‌ ماهی، زرده تخم‌مرغ،‌ هویج، فلفل، اسفناج و کدو حلوایی است.

مواردی که مصرف آنها باید محدود شوند

الکل باعث کم آبی بدن شما می شود و ممکن است سیستم ایمنی بدن را مهار کند، بنابراین اگر احساس بیماری کردید، نوشیدنی‌های الکلی را کنار بگذارید و نوشیدنی‌های سالم آبرسان را جایگزین آن کنید.

اگر در دوران بیماری گلودرد داشتید، از مصرف کراکر (و سایر غذاهای ترد و سفت)، غذاهای تند و هر چیز بسیار اسیدی (لیمو، سرکه) که ممکن است گلوی شما را تحریک کند، اجتناب کنید.


ترجمه از خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha