اکثر ما دوره‌ای را که ابرو های نازک و نخی مد شده بود را به خاطر داریم و تلاش می‌کنیم آن دوره را به فراموشی بسپاریم. همان طور که تبلیغات تلاش می‌کنند آن دوره را در ذهن ما کم‌رنگ کنند. امروزه ابرو های پرتر و کلفت‌تر، زیباتر به نظر می‌رسند و تلاش در طبیعی نشان‌دادن ابروهاست. اگر صفحه‌ی اینستاگرام خود را بالا و پایین کنید، بیشتر سلبریتی‌ها و بازیگران، مدل‌ها و خواننده‌های هالیوودی، ابروهای پر، بلند و کلفت دارند. اما چگونه می‌توان بدون دردسر و صرف هزینه‌ی زیاد، به چنین مقصودی دست پیدا کرد؟ لیفت ابرو با صابون ابرو پاسخ این سوال است.

صابون ابرو چیست؛ کاربرد، مزایا و طرز استفاده

سلامت نیوز: اکثر ما دوره‌ای را که ابرو های نازک و نخی مد شده بود را به خاطر داریم و تلاش می‌کنیم آن دوره را به فراموشی بسپاریم. همان طور که تبلیغات تلاش می‌کنند آن دوره را در ذهن ما کم‌رنگ کنند. امروزه ابرو های پرتر و کلفت‌تر، زیباتر به نظر می‌رسند و تلاش در طبیعی نشان‌دادن ابروهاست. اگر صفحه‌ی اینستاگرام خود را بالا و پایین کنید، بیشتر سلبریتی‌ها و بازیگران، مدل‌ها و خواننده‌های هالیوودی، ابروهای پر، بلند و کلفت دارند. اما چگونه می‌توان بدون دردسر و صرف هزینه‌ی زیاد، به چنین مقصودی دست پیدا کرد؟ لیفت ابرو با صابون ابرو پاسخ این سوال است.

شاید با شنیدن کلمه‌ی صابون به یاد صابون قرار گرفته بر روی روشویی و یا درون حمام بیفتید. صابون ابرو نیز شبیه به همان است. اگر می‌خواهید درباره‌ی صابون ابرو و لیفت ابرو بیشتر بدانید، همچنین تمایل دارید روش ساختن این صابون را در منزل بیاموزید، با ما همراه باشید.

صابون ابرو چیست؟

صابون ابرو ماده‌ای است که با استفاده از آن می‌توانید به نتیجه‌ای مشابه با لمینت ابرو دست پیدا کنید. ابروهای لمینت شده پرپشت هستند و موهای آن‌ها لیفت‌شده است. لیفت به معنای بالا‌بردن است. موهای ابروی لیفت‌شده به سمت بالا قرارمی‌گیرند. در واقع با استفاده از کشیدن صابون ابرو به موهای آن، ابروها شکل لیفت‌شده به خود می‌گیرند. صابون ابرو بسیار شبیه به ژل ابرو است. تنها تفاوت آن‌ها در ماندگاری و شکل ماده‌ی مصرفی می‌باشد. صابون ماندگاری بیشتری دارد و به شکل جامد است.

کاربرد صابون ابرو

صابون ، به عنوان یک نگه‌دارنده عمل می‌کند و ابروها را در تمام مدت روز در جای خود و به سمت بالا نگه می‌دارد. در واقع کاربرد صابون در لیفت ابرو می‌باشد. این روش از قدیم توسط آرایش‌گران و میک‌آپ آرتیست‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌است، اما امروزه به شکلی همه‌گیر، توسط عموم در حال استفاده است.

به چه نکاتی در انتخاب صابون ابرو باید دقت کنید!

این که کدام صابون را برای لیفت ابرو انتخاب کنیم، از مهم‌ترین نکات اثربخشی در این فرایند است. باید بدانیم که از چه صابونی استفاده کنیم و کدام صابون‌ها را کنار بگذاریم. قبل از این که در فروشگاه، اولین صابون لیفت ابرویی که به دستمان می‌رسد را برداریم و به ابروهای خود بزنیم، باید به نکات زیر توجه کنیم؛

  • در ابتدا به خاطر داشته باشید که صابونی را انتخاب کنید که حاوی گلیسرین است. این صابون بهتر عمل می‌کند و از آسیب رساندن به ابروها و پوست شما جلوگیری می‌کند.
  • دومین نکته‌ی مهم در انتخاب صابون ابرو، بی‌رنگ بودن آن است. در غیر این صورت ابروهای شما در زیر یک هاله‌ی رنگی خمیری باقی خواهد‌ماند.
  • از صابونی استفاده کنید که pH متناسبی دارد. صابون‌های که بیش از اندازه بازی هستند، پوست را خشک می کنند.

بهترین مارک صابون ابرو

امروزه صابون ‌های مخصوص ابرو طراحی شده‌اند که برخی از مارک‌های معروف آن‌ها شامل صابون‌های لیفت ابروی Pears ، West Barn Co ، اسنس ، لورآل و مک هستند. مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، گلیسیرین موجود در صابون ابرو است.

آموزش نحوه‌ی استفاده از صابون ابرو

اگر نمی‌دانید چطور می‌توان از این محصول فوق‌العاده استفاده کرد، بهتر است به نکات زیر توجه کنید؛

  1. فرچه‌ی خود را آماده کنید!

ابتدا فرچه‌ی مورد نظر خود را اندکی مرطوب کنید. فرچه یا براش نباید خیس باشد، زیرا صابون رقیق می‌شود و به خوبی عمل نخواهد‌کرد. برای این کار می‌توانید از آب را بر روی براش اسپری کنید و یا براش را به یک پنبه‌ یا پد مرطوب آغشته کنید. سپس براش را به صابون بزنید. هنگامی که این کار را می‌کنید، صابون باید کمی کف کند و به فرچه آغشته شود. تمامی بخش‌های فرچه را به صابون آغشته کنید.

  1. فرچه را به ابروهای خود بکشید.

وقتی فرچه به خوبی به صابون آغشته شد، آن را به آرامی به موهای ابرو بکشید. ابرو را به سمت بالا و بیرون شانه بزنید. اگر ابروهای شما پهن‌تر از آن چه می‌خواهد به نظر می‌رسند، آن‌ها را کمی افقی و بیشتر به سمت بیرون شانه بزنید. با این کار ابروها اندکی باریک‌تر و کوچک‌تر به نظر خواهند‌رسید. نباید این کار را خیلی آهسته انجام دهید، زیرا صابون خشک خواهد‌شد و موهای ابرو را در جای خود ثابت نگه‌خواهد داشت.

  1. ابروها را پر کنید.

هنگامی که موهای ابرو در جای خود قرار گرفتند، می‌توانید فضاهای خالی بین آن‌ها را با مداد ابروی مورد نظر خود پر کنید. این مرحله برای همه ضروری نیست. کسانی که ابروهای پری دارند نیازی به این کار ندارند.

لیفت ابروهای شما توسط صابون لیفت ابرو انجام‌شده‌است. ابروهایتان برای تمام روز در همین حالت خواهند بود. اکثر افراد از نتیجه راضی خواهند‌بود.

لیفت ابرو

لیفت ابرو از زیباترین فرایندهای زیبایی است. کسانی که ابروهای خود را لیفت می‌کنند، چشم‌های درشت‌تری خواهند داشت و بر جذابیت چهره‌ی آن‌ها افزوده می‌شود. تنها راه لیفت ابروها ، استفاده از صابون ابرو نیست. گاهی از روش‌های ماندگارتری برای لیفت ابرو استفاده می‌شود که نیاز به تمدید روزانه ندارند. لیفت ابرو را می‌توان از طریق روش‌های زیر نیز انجام داد؛

  • لیفت ابرو با نخ
  • لیفت ابرو با بوتاکس
  • لیفت ابرو با هایفوتراپی
  • لیفت ابرو با RF فرکشنال
  • جراحی لیفت ابرو

این که کدام روش برای شما بهترین است، بستگی به شرایط و اولویت‌های شما دارد.

طریقه‌ی ساخت صابون ابرو خانگی

برای ساخت صابون لیفت ابرو در منزل می‌توانید از دستورالعمل زیر پیروی کنید.

مواد لازم برای تهیه‌ی صابون لیفت ابرو در منزل

مواد مورد نیاز برای ساخت صابون ابرو عبارت‌اند از؛

  • موم عسل
  • روغن رزماری
  • روغن ویتامین E
  • روغن چریش
  • روغن دانه‌ی شی
  • روغن شاه‌دانه
  • روغن کرچک
  • روغن نارگیل

طرز تهیه صابون لیفت ابرو در منزل

گرم موم عسل و روغن‌های جامد را به روش بن‌‌ماری ذوب کنید. موم را به همراه مقدار کافی از روغن‌ها با هم مخلوط کنید و در آخر ویتامین‌ و رزماری را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. صابونی که در منزل و با این مواد اولیه تهیه می‌کنید در تقویت ابروها نیز موثر است. این صابون را می‌توانید به مدت سه ماه نگهداری کنید. به دلیل وجود روغن‌های خوراکی، بهتر است آن را در یخچال نگه‌دارید.

آیا صابون ابرو برای ابروها مضر است؟

صابون ابرو آسیب جدی به ابرو و پوست وارد نمی‌کند. در صورتی که از صابون مناسب استفاده نکنید، ممکن است دچار ریزش ابرو و خشکی پوست شوید. همچنین بهتر است برای مدت طولانی صابون را بر روی پوست رها نکنید و ابروها را بعد از مدت معین و مناسب شست‌و‌شو دهید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha