یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

باران مهمان آسمان کشور/ هوای ابری برای پایتخت

سلامت نیوز: یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کبری رفیعی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز در بیشتر مناطق کشورمان شاهد بارندگی هستیم. از جمله در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، همدان، استان مرکزی، شمال و غرب فارس، همینطور غرب خلیج فارس، کرمانشاه، تهران، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، جنوب آذربایجان شرقی و غربی و استان‌های ساحلی دریای خزر امروز بارش باران و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد.

در استان‌های یزد، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی هم امروز بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود. شدت بارش‌های امروز مربوط می‌شود به استان‌های خوزستان کهکیلویه و بویراحمد چهارمحال و بختیاری و لرستان که باتوجه به شدت بارش‌ها و جاری شدن رواناب احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، طغیانی شدن رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها هم وجود دارد.


این کارشناس هواشناسی بیان داشت: فردا سه شنبه هم ادامه بارش‌ها در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان خواهد بود که احتمال رعدوبرق هم برای این مناطق وجود دارد. فردا مناطقی از استان‌های یزد، اصفهان و شمال خراسان جنوبی هم بارش خفیف خواهند داشت. روز چهارشنبه غرب سواحل خزر و روز پنجشنبه هم استان‌های ساحلی دریای خزر و جمعه در بخش‌هایی از نوار غربی کشور بارش اتفاق خواهد افتاد. سه شنبه و چهارشنبه آب‌های خلیج فارس مواج خواهد شد. 


رفیعی درباره آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران امروز آسمان ابری است. در بعضی از ساعات شاهد بارش باران خواهیم بود. طی بعدازظهر هم وزش باد اتفاق خواهد افتاد. حداکثر دمای تهران پانزده درجه بالای صفر پیش بینی شده است. حداقل دما هم فردا به پنج درجه بالای صفر خواهد رسید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha