دانشمندان آمریکایی می‌گویند در صورتی که مادر به کووید ۱۹ مبتلا باشد، احتمال انتقال آن به جنین وجود دارد.

احتمال آلوده شدن روده جنین به ویروس کرونا در صورت آلوده شدن مادر

سلامت نیوز:دانشمندان آمریکایی می‌گویند در صورتی که مادر به کووید ۱۹ مبتلا باشد، احتمال انتقال آن به جنین وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، از زمان همه گیری کرونا در جهان تحقیقات زیادی درباره آسیب پذیری زنان باردار و نیز جنین در مواجهه با ویروس انجام شده است. بسیاری از زنانی که قصد بارداری دارند همواره نسبت به سلامتی جنین نگران هستند. تحقیقات جدید دانشمندان آمریکایی ابعاد تازه‌ای از این موضوع را آشکار کرده است.


به گزارش نیوز وایس،دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در پژوهش خود دریافتند جنین در رحم مادر احتمال دارد که در صورت تماس با کووید ۱۹، به این ویروس مبتلا شود. این تحقیقات نشان داد برخی از اندام‌های حیاتی جنین مانند روده می‌تواند به کرونا آلوده شود.


با این حال دانشمندان آمریکایی تاکید دارند خطر ابتلا به ویروس کرونا در جنین بسیار ناچیز است. در حقیقت جفت که وسیله ارتباطی جنین با مادر است به طور موثری مانع از انتقال عوامل بیماری زا به او می‌شود، اما این احتمال (با درصد بسیار ناچیز) وجود دارد که کووید ۱۹ از جفت عبور کرده و روده جنین را آلوده کند.


محققان می‌گویند احتمال آلوده شدن کلیه جنین نیز به ویروس وجود دارد اما خوشبختانه این اندام می‌تواند با کووید ۱۹ مقابله کند. از این رو، آلوده شدن جنین به ویروس بیشتر از طریق روده رخ می‌دهد.


در نیمه دوم بارداری نیز به دلیل آنکه به طور طبیعی جنین اقدام به بلعیدن مایع پرده دور خود (آمنیون) می‌کند، در صورت آلوده بودن این مایع به کووید ۱۹، احتمال آلودگی وجود دارد. با این حال، خوشبختانه تحقیقات متعدد نشان داده است حتی در صورتی که مادر به ویروس کرونا آلوده باشد، احتمال حضور ویروس در مایع اطراف جنین کم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha