سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 321196

دوست داشتن بدن‌تان یک‌شبه رخ نمی‌دهد. اما گفتن حرف‌های خوب درباره بدن خود باعث می‌شود کم‌کم متوجه نظرات منفی در مورد بدن خود شوید.

ترفندهای دوست داشتن بدن‌تان را بیاموزید

سلامت نیوز: دوست داشتن بدن‌تان یک‌شبه رخ نمی‌دهد. اما گفتن حرف‌های خوب درباره بدن خود باعث می‌شود کم‌کم متوجه نظرات منفی در مورد بدن خود شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، اگر یاد بگیرید «نقص‌هایتان» را بخشی از وجودتان بدانید، می‌توانید در مسیر دوست داشتن بدن‌تان قرار بگیرید.

روش‌های زیر هم در این راه به شما کمک خواهد کرد:

۱. تصمیم بگیرید

همه چیز با یک تصمیم‌گیری جدی شروع می‌شود. در واقع این ساده‌ترین کاری است که هر کس می‌تواند برای دوست داشتن ظاهر خود انجام دهد. این فقط یک انتخاب است، نه چیزی دیگر. احساس‌تان درباره بدن‌تان را بپذیرید و رفتاری دلسوزانه با خود داشته باشید.

با خیال راحت از این تصمیم‌تان با خانواده و دوستان‌تان، افرادی که حامیان‌تان هستند، مطرح کنید و به آنها بگویید که دیگر قصد ندارید از ویژگی‌های منفی بدن‌تان صحبت کنید و می‌خواهید خودتان را همانطور که هستید، بپذیرید.

۲. گفتگوهای درونی مثبت را تمرین کنید

به‌جای اینکه دایما از خود و ظاهرتان انتقاد کنید، یاد بگیرید با خودتان مهربان باشید. ابتدا هر روز مراقب واژگانی که درباره بدن‌تان می‌گویید باشید. بیشتر مردم وقتی از خودشان انتقاد می‌کنند، طوری به خودشان سخت می‌گیرند که با هیچ کس دیگر آن رفتار را نمی‌کنند. در واقع اگر این کار را کنند، دیگران از او فاصله می‌گیرند.

بنابراین یک کاغذ بردارید و یک فهرست از ویژگی‌های خوب ظاهرتان درست کنید. مثلا، «لبخند زیبایی دارم»، «چشم‌های قشنگی دارم»، «بازوهایم قوی هستند و دوست‌شان دارم» در فهرست‌تان بنویسید. سپس هر شب پیش از خواب این عبارت‌ها را بخوانید و مرور کنید تا بالاخره آنها را بپذیرید. بعد از اینکه این جملات وارد ذهن‌تان شد، به سراغ عبارت‌های جدید مثبت دیگری درباره خودتان بروید.

۳. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

از مدیتیشین تا بودن در محیطی شاد؛ به بدنتان نشان دهید که دوستش دارید

با خودتان قرار بگذارید که هرگز بدن خود را با بدن دیگران مقایسه نکنید یا در گفتگوهای دیگران درباره رژیم‌های غذایی سخت و رسیدن به بدنی لاغر، مثلا شبیه فلان بازیگر، شرکت نکنید. اگر عکس یا یک برنامه ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی اثر منفی رویتان می‌گذارد، به آن نگاه نکنید. باید بتوانید جلوی اثرات منفی این موارد روی ذهن‌تان را بگیرید.

وقتی در دل‌تان یا زبان‌تان، از زیبایی دیگران تعریف می‌کنید، به‌جای اینکه خودتان را با آنها مقایسه کنید، فقط از آن زیبایی‌ها لذت ببرید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha