یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید وزارت بهداشت درباره تامین داروی ضد کرونا به طور شفاف اعلام موضع کند.

رحیمی جهان‌آبادی: وزارت بهداشت درباره تامین داروی ضد کرونا موضع‌گیری کند

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید وزارت بهداشت درباره تامین داروی ضد کرونا به طور شفاف اعلام موضع کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تایباد در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «سازمان غذا‬⁩ و ⁧‫دارو‬⁩ و ⁧‫وزارت بهداشت‬⁩ و هر وارد کننده دارو در کشور، باید در خصوص تامین داروی ضد ⁧‫کرونا‬⁩ بطور شفاف اعلام موضع کنند تا اگر قرار است برای حفظ جان مردم که وظیفه قانونی وزارت بهداشت است، شرط و شروط بگذارند، از جایگاه نظارتی ⁧‫مجلس‬⁩ بهره ببریم. مردم بی پناه نیستند.»


چند روز پیش رحیمی جهان آبادی در توییتی گفته بود که باید هر فردی که مانع دسترسی مردم به دارو و واکسن کرونا شود را به دلیل ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و «قتل عمد»تحت تعقیب داخلی و بین المللی قرار داد تا بدانند ملت بی پناه نیست.


جدیدترین قرص‌ خوراکی تولیدشده کرونا با اثربخشی ۸۹ درصدی در مبتلانشدن به نوع حاد و مرگ بر اثر این بیماری، پاکسلوید «Paxlovid» تولیدی شرکت فایزر آمریکاست که با هدف دسترسی گسترده در دنیا، خط تولید آن قرار است از سوی نهاد عام‌المنفعه MPP سازمان ملل متحد به ۹۵ کشور جهان از جمله ایران واگذار شود اما ایران برای راه‌اندازی خط تولید آن چندین شرط دارد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha