رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بر لزوم بازنگری در قانون هوای پاک تاکید کرد و گفت قانون هوای نیازمند بازنگری است و اصلاح قانون در حال انجام است.

معرفی دستگاه‌های متخلف در آلودگی هوا به مراجع قضایی؛ قانون هوای پاک بازنگری می‌شود

سلامت نیوز:  رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بر لزوم بازنگری در قانون هوای پاک تاکید کرد و گفت قانون هوای نیازمند بازنگری است و اصلاح قانون در حال انجام است.

به گزارش سلامت نیوز، سمیه رفیعی در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه به قانون و دستورالعمل‌ها ایراداتی وارد است، گفت: «رفع ایرادات مربوط به قانون هوای پاک در دستور کار است. دستگاه‌های مختلفی برای اجرای قانون هوای پاک مسئولیت دارند که به‌درستی وظایف خود را انجام نداده یا ترک فعل کرده‌اند که در این زمینه ترک فعل دستگاه‌ها نیز در حال بررسی است.»

وی دسترسی به هوای پاک را حق شهروندان عنوان کرد و گفت: «فراکسیون محیط زیست مجلس برای اجرای قانون هوای پاک مصمم است و دستگاه‌های متخلف که از این قانون تخطی دارند، باید معرفی شوند زیرا هوای آلوده می‌تواند عوارض ناگواری از جمله سکته‌های قلبی و بیماری‌های ریوی برای شهروندان داشته باشد.»

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه مساله آلودگی هوا حل شدنی است، تاکید کرد: «دستگاه‌های اجرایی باید با همکاری هم، بتوانند تکالیف خود را در حوزه رفع مشکل آلودگی هوا انجام دهند.»

وی در ادامه با اشاره به آلودگی هوای کلانشهر تهران طی دو ماه پاییز گفت: «در آلودگی هوای این روزهای تهران عوامل مختلفی دخیل هستند. اکنون شهر تهران با ترافیک زیادی روبه‌رو است که خود عاملی برای افزایش آلاینده‌ها به شمار می‌رود. از طرفی بیشترین اثرات آلودگی هوای شهر تهران از خودروهای دیزلی نشات می‌گیرد که باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشید.»

این نماینده مجلس با اشاره به اتوبوس‌های فرسوده پایتخت تصریح کرد: «باید تکلیف اتوبوس‌های فرسوده پایتخت هرچه سریعتر مشخص شود. در این زمینه شهرداری تهران و وزارت کشور مکلف هستند، اتوبوس‌های برقی جدید را به ناوگان حمل و نقلی پایتخت اضافه کنند. در مورد تاکسی‌ها هم یکی از مطالبات جدی است چون تاکسی‌های فرسوده سهم اندکی در آلودگی هوا ندارند و یکی از عوامل آلایندگی محسوب می‌شوند.»

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: «از پلیس راهور نیز انتظار می‌رود که با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا و آلاینده برخورد جدی‌تری داشته باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha