یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

رگبار و رعد و برق در نیمه جنوبی کشور/ افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت. دوشنبه با نفوذ جریانات مرطوب جنوبی در جنوب کشور بعضی از مناطق هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب و غرب سیستان و بلوچستان و شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت.

سه شنبه مناطقی از خراسان جنوبی، شرق هرمزگان، جنوب کرمان و غرب سیستان و بلوچستان بارش‌های پراکنده خواهند داشت. طی این مدت بیشتر مناطق دیگر کشورمان وضعی پایدار خواهند داشت. وی ادامه داد: از اواخر وقت روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش‌های پراکنده آغاز خواهد شد. پنجشنبه گستره این بارش‌ها علاوه بر شمال غرب بخش‌هایی از غرب کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز را هم در بر خواهد گرفت. از امروز تا چهارشنبه با توجه به پیش بینی پایدار ماندن هوا پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت خواهیم داشت. 


 این کارشناس هواشناسی بیان داشت: امروز با توجه به وزش باد و باران پراکنده‌ای که رخ داد از غلظت آلاینده‌ها در استان‌های البرز و تهران به طور موقت کاسته می‌شود. اما از فردا برای این دو استان غلظت آلاینده‌ها اتفاق خواهد افتاد. از امروز تا چهارشنبه در استان‌های ساحلی خزر به طور محسوس دمای هوا افزایش پیدا خواهد کرد. اما با ورود سامانه بارشی به کشور از روز چهارشنبه برای نیمه شمالی کشور کاهش دما اتفاق خواهد افتاد. آب‌های خلیج فارس از بعدازظهر امروز تا روز دوشنبه مواج خواهد شد.


گودرزی درمورد آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: تهران با کاهش ابر مواجه خواهد بود. امروز وزش باد در تهران اتفاق می‌افتد که باعث کاسته شدن از آلاینده‌های جوی خواهد شد. بیشینه دمای تهران به شانزده درجه سانتیگراد خواهد رسید. از فردا هم با غبار محلی روبرو خواهد بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha