رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز(۶آذر) تا چهارشنبه (۱۰آذر) پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.

سردترین استان کشور طی دو روز آینده کدام است؟

سلامت نیوز:رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: از امروز(۶آذر) تا چهارشنبه (۱۰آذر) پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی امروز شنبه (۶آذر) و یکشنبه (۷آذر) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود. امروز(۶آذر) وقوع بارش پراکنده در برخی مناطق خراسان رضوی دور از انتظار نیست.


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: با توجه به نفوذ جریانات مرطوب جنوبی، دوشنبه (۸آذر) در مناطقی از هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب و غرب سیستان و بلوچستان و شرق فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و سه شنبه (۹آذر) در مناطقی از خراسان جنوبی، شرق هرمزگان، جنوب کرمان و غرب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت شرایط پایداری هوا در سایر مناطق کشور ادامه دارد.
وی در ادامه گفت: از اواخر چهارشنبه(۱۰آذر) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش پراکنده رخ می‌دهد. پنجشنبه (۱۱ آذر) گستره بارش علاوه بر شمال غرب، مناطقی از غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز را فرا می‌گیرد.


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از روز شنبه (۶آذر) تا چهارشنبه (۱۰آذر) با توجه به پیش‌بینی پایداری هوا، پتانسیل افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد. شنبه با توجه به وزش باد در استان‌های البرز و تهران انتظار می‌رود به‌طور موقت از غلظت آلاینده‌های جوی کاسته شود.


وی در ادامه گفت: دمای هوا از امروز تا چهارشنبه (۶ تا ۱۰ آذر) در استان‌های ساحلی دریای خزر به‌طور محسوسی افزایش می‌یابد. به‌ویژه روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۹ و ۱۰ آذر) این افزایش دما با گرمباد همراه خواهد بود. از اواخر چهارشنبه با توجه به شمالی شدن جریانات از سوی دریای خزر، دمای هوای این مناطق نیز کاهش خواهد یافت.


به گفته ضیاییان خلیج فارس از بعدازظهر شنبه (۶ آذر) و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۷ و ۸ آذر) مواج پیش‌بینی می‌شود.


رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ آذر) نیمه ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه  (۸ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۶ و ۷ آذرماه) بندرعباس با دمای ۳۰ و ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۱۲ و ۱۳ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha