یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 321380

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: سازمان جهانی بهداشت WHO سویه جدید کروناویروس را «اومیکرون» نام نهاد و در فهرست سویه‌های نگران‌کننده بیماری کووید-۱۹ طبقه‌بندی کرد.

«اومیکرون» در کمین است

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: سازمان جهانی بهداشت WHO سویه جدید کروناویروس را «اومیکرون» نام نهاد و در فهرست سویه‌های نگران‌کننده بیماری کووید-۱۹ طبقه‌بندی کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مهدی شیخی اظهار کرد: سویه جدید از کروناویروس جهش‌های زیادی داشته و شواهد اولیه حاکی از آن است که «اومیکرون» موارد ابتلا را افزایش داده است.


وی ادامه داد: سویه «اومیکرون» اولین بار از سوی آفریقای جنوبی به سازمان جهانی بهداشت معرفی شد ولی پس‌از آن در کشورهای دیگری ازجمله بوتسوانا، بلژیک، و هنگ‌کنگ نیز شناسایی شده است.


شیخی ادامه داد: این سویه هنوز وارد کشور نشده، اما در عین حال شیوع آن یک «نگرانی بین‌المللی» است.
این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: هنوز بر سر این موضوع که تا چه اندازه واکسن‌های موجود می‌توانند جلوی خطرات این سویه از ویروس را بگیرند، در بین کارشناسان توافق نظر وجود ندارد.


وی با اشاره به این‌که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون شاهد سویه‌های مختلفی از این ویروس و جهش‌های زیادی از آن بوده‌ایم، عنوان کرد: تاکنون واکسن‌های تولید شده روی سویه‌های مختلف تأثیر داشته اما اثربخشی آن‌ها بر سویه‌های جدید باید مورد مطالعه قرار بگیرد.


شیخی افزود: همچنان تنها و مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با این ویروس پیشگیری با زدن واکسن و استفاده از ماسک و رعایت پروتکول‌های بهداشتی است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha