یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 321386

آنجلیک کوتزی، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، در خصوص علائم ابتلا به سویه جدید کرونا اظهار کرد: سویه جدید اُمیکرون ویروس کرونا منجر به ابتلا به کرونای خفیف و بدون علائم شدید می‌شود.

علائم ابتلا به سویه اُمیکرون چیست؟

سلامت نیوز:آنجلیک کوتزی، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، در خصوص علائم ابتلا به سویه جدید کرونا اظهار کرد: سویه جدید اُمیکرون ویروس کرونا منجر به ابتلا به کرونای خفیف و بدون علائم شدید می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نیوز نوشت سازمان بهداشت جهانی(WHO) روز جمعه سویه جدید آفریقای جنوبی را به‌ عنوان یک سویه نگران‌کننده از کرونا شناسایی کرد زیرا دارای ۳۲ جهش است و ویروس با این تعداد جهش می‌تواند مسری‌تر و خطرناک‌تر شود.


وی گفت: این بیماری خفیف با علائمی مانند دردهای عضلانی و احساس خستگی به مدت یک یا ۲ روز همراه است و تاکنون افراد مبتلا کمبود چشایی یا بویایی را گزارش نکردند. البته مبتلایان ممکن است سرفه خفیف داشته باشند.


کوتزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از مبتلایان در خانه تحت درمان هستند اما ممکن است وضعیت برای کسانی که واکسینه نشده‌اند، متفاوت باشد.

رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی ادامه داد: ما تا ۲ هفته دیگر اطلاعات بیشتری در مورد این سویه کسب خواهیم کرد. در حال حاضر برخی از بیماران بستری شده افراد ۴۰ ساله و کمتر هستند.


کوتزی تاکید کرد همه بیماران وی سالم بوده‌اند اما نگران است که بیماران مسن یا واکسینه نشده ممکن است شدت بیشتری از اُمیکرون را تجربه کنند؛ به ویژه افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا بیماری قلبی دارند.


به دنبال گزارش‌هایی در مورد سویه جدید کرونا ایالات متحده، اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و برخی کشورهای دیگر سفر به بسیاری از کشورهای آفریقای جنوبی را به دلیل نگرانی‌های بهداشتی ممنوع کرده‌اند.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha