یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 321395

خوردن صبحانه قبل از ساعت ۷ صبح می‌تواند طول عمر را افزایش دهد اما تحقیقات نشان می‌دهد که صبحانه خوردن ساعت ۱۰ صبح به بعد می‌تواند موجب مرگ زودهنگام شود.

در این ساعت صبحانه بخورید تا عمرتان زیاد شود!

سلامت نیوز: خوردن صبحانه قبل از ساعت ۷ صبح می‌تواند طول عمر را افزایش دهد اما تحقیقات نشان می‌دهد که صبحانه خوردن ساعت ۱۰ صبح به بعد می‌تواند موجب مرگ زودهنگام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، تحقیقات قبلی نشان داده است که غذا خوردن در اواخر شب ساعت داخلی بدن را مختل می‌کند و خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. اما مطالعات کمی به این موضوع پرداخته اند که آیا زمان خوردن صبحانه تأثیر مشابهی دارد یا خیر.

محققان دانشگاه نیویورک سیتی بیش از ۳۴۰۰۰ آمریکایی بالای ۴۰ سال را برای چندین دهه تحت نظر گرفتند.

داوطلبان زمان خوردن غذا را ثبت کردند و دانشمندان این زمان را با میزان مرگ و میر در طول مطالعه مطابقت دادند.

نتایج نشان داد کسانی که بین ساعت ۶ تا ۷ صبح صبحانه می‌خورند، شش درصد کمتر از افرادی که به طور منظم ساعت ۸ صبح صبحانه می‌خورند، در معرض خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های مهمی مانند بیماری قلبی یا سرطان هستند. همچنین خطر مرگ زودهنگام در این افراد در مقایسه با کسانی که اولین وعده غذایی شأن را ساعت ۱۰ صبح می‌خورند، ۱۲ درصد کمتر است.

محققان معتقدند نخوردن صبحانه یا دیرهنگام خوردن آن، «ساعت غذا» بدن- برنامه‌ریزی داخلی بدن که ترشح هورمون‌های مرتبط با تغذیه مانند انسولین را کنترل می‌کند- را مختل می‌کند.

این هورمون به سوزاندن گلوکز در جریان خون کمک می‌کند و سطح آن در اوایل صبح به اوج خود می‌رسد.

دیر غذا خوردن ممکن است به این معنی باشد که بدن به تدریج میزان انسولین و گلوکز خون را کاهش می‌دهد که منجر به دیابت، چاقی و بیماری قلبی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha