وزیر بهداشت گفت: ما امروز توانستیم به ۸۵ درصد تک دوز برسیم. در برخی استان‌ها ۹۲ تا ۹۳ واکسیناسیون تک دوز انجام دادند. در ۷۰ درصد دو دوز انجام شده است و در برخی استان‌ها تا ۸۷ درصد واکسیناسیون دو دوز انجام شده است.

توانستیم به ۸۵ درصد تک دوز واکسیناسیون کرونا در کشور برسیم/ سویه جدید را به شدت رصد می‌کنیم

سلامت نیوز:وزیر بهداشت گفت: ما امروز توانستیم به ۸۵ درصد تک دوز برسیم. در برخی استان‌ها ۹۲ تا ۹۳ واکسیناسیون تک دوز انجام دادند. در ۷۰ درصد دو دوز انجام شده است و در برخی استان‌ها تا ۸۷ درصد واکسیناسیون دو دوز انجام شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت در همایش ملی رهاورد خدمت (۱۰۰ روز توفیق خدمت   ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت) گفت: ما فکر می‌کردیم که واکسن به صورت باران بیاید و خداوند متعال الطاف کردند و ورود واکسن سیل آسا بود و همه جهانیان را به تعجب انداخت که چه طور این اتفاق افتاد و این را مدیون عنایت الهی هستیم.


او افزود: امروز وقتی نام ایران را می‌آورند، ایران یعنی امام و مقام معظم رهبری و شهدای بسیار بزرگ مانند حاج قاسم سلیمانی. ایرانی یعنی مردم مقاوم در برابر تحریم ها. شعار ما می‌توانیم یک شعار مهم است. تاریخ نشانگر حرکتهای ماست. تاریخ قدرت ما را نشان می‌دهد. امروز مردم کشور ما تاریخ را می‌سازند و با استفاده از این حرکت‌های تاریخی بود که ما در فاجعه جهانی کرونا توانستیم حرکتی بزرگی را با مدد الهی انجام دهیم.


عین اللهی گفت: فاجعه‌ای که در آن گرفتار بودیم کوچک نبود و ۵۰ هزار ابتلا و ۷۰۰ مرگ و میر داشتیم. بنابراین با استفاده از تلاش جمعی توانستیم این کار را انجام دهیم، همه به ویژه ریاست جمهور، اعضا هیات دولت، معاون ریاست جمهوری، هلال احمر، بسیج، نیروهای انسانی و غیره مشارکت کردند و خاطره دفاع مقدس دوباره به یاد آمد. این یک حماسه ملی بود و مربوط به وزارت بهداشت نبود، اگر با امکانات خودمان این کار را انجام میدادیم بیش از یکسال طول میکشید اما با حمایت همگانی این کار انجام شد. اگر به این آمار رسیدیم صرفا با حمایت مردم بود.


او افزود: در این میان باید از عزیزان کادر سلامت یاد کنیم که از ابتدای این بیماری تلاش بسیار زیادی را در مراکز مختلف انجام دادند و همه کادر سلامت ایثار کردند و در شرایطی که کرونا افراد را مجبور می‌کرد که از خانه بیرون نیاید کادر سلامت در وسط صحنه کمک میکردند.


عین اللهی گفت: ما امروز توانستیم به ۸۵ درصد تک دوز برسیم. در برخی استان‌ها ۹۲ تا ۹۳ واکسیناسیون تک دوز انجام دادند. در ۷۰ درصد دو دوز انجام شده است و در برخی استان‌ها تا ۸۷ درصد واکسیناسیون دو دوز انجام شده است. و یک میلیون هم دوز سوم تزریق انجام شده و خواهش میکنیم افراد پرریسک برای دوز سوم هم اقدام کنند.


او افزود: ۱۵۰ میلیون واکسن وارد کشور شد. زمان برای ما اهمیت داشت. به واکسن‌های داخلی اعتماد داریم و همه انواع واکسن را در کشور تولید میکنیم. ۲۰ میلیون دوز داخلی داریم. واکسیناسیون یکی از مراحل مهم است اما به انتها نرسیده است. باید با کرونا زندگی کنیم و کرونا حالاحالاها وجود دارد و باید مراقبتهای لازم را انجام بدهیم. ما اخیرا جلسه‌ای با موسسه کوخ آلمان داشتیم و گفتند وقتی واکسیناسیون انجام شد مردم فکر کردند کار تمام شده و مراقبت‌ها کم شد و اینگونه بود که متاسفانه با یک پیکی از کرونا مواجهیم که روزانه ۵۰ هزار مبتلا دارد.


عین اللهی گفت: ما کمیته علمی بسیار قوی از دانشمندان کشورمان ایجاد کردیم که هر رشته‌ای نماینده و کمیته‌ای در آن دارند. کمیته اصلی هم درمان‌های مربوط به طب ایرانی و درمانهای طب رایج را بررسی می‌کنند و درمانی‌ای را که به درد مردم بخورد اعلام میکنند.


او افزود: همه خبر داریم که روز پنجشنبه وزیر بهداشت آفریقای جنوبی اعلام کرد ویروس جدیدی وارد شده است. ما این را به شدت رصد میکنیم، قابلیت انتقال بالا، موتاسیون آن و گریز از سیستم ایمنی از ویژگی‌های آن است. با وضعیت کشور که نسبتا آرام است اما ورود ویروس به کشور را باید بسیار مراقبت کنیم. با همه دقت‌ها باز احتمال ورود ویروس وجود دارد و باید مراقبت‌ها را ادامه بدهیم و فکر نکنیم کار تمام شده است. در آفریقا میزان واکسیناسیون بسیار کم بوده و ۲۶ درصد مردم واکسن زده اند.


عین اللهی گفت؛ ما امیدواریم با حداقل درصد این کار را انجام دهیم. ما در این جلسه این را میگوییم که مدافع سلامت مردیم و در این راه از همه امکانات استفاده میکنیم و سلامت مردم را فدای هیج هیچ نخواهیم کرد. ما کادر سلامت به مردمان کشورمان عشق میورزیم و همانطور که نشان داده شد تا پای شهادت در این امر مهم ایستاده ایم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha