با پیگیری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از سازمان امور اداری و استخدامی، سر انجام نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به ساختار تشکیلاتی دست یافته و پست سازمانی دریافت می کنند.

اختصاص پست سازمانی به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی / ورود ۸۶۰ نفر نیرو به مجموعه منابع طبیعی

سلامت نیوز:با پیگیری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از سازمان امور اداری و استخدامی، سر انجام نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به ساختار تشکیلاتی دست یافته و پست سازمانی دریافت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،علی جعفری افزود: در ۳۳ اداره کل منابع طبیعی استان ها ۲۸۳ پست حفاظتی با عناوین معاون اداره، کارشناس حفاظت و محافظ راننده ایجاد شده است که از این پس نیروهای یگان حفاظت در این پست‌ها منصوب خواهند شد.

مدیر کل امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: در ۲۶ اداره کل منابع طبیعی و در هر اداره کل به تعداد ۹ پست و در هفت اداره کل منابع طبیعی که به لحاظ حفاظتی از حساسیت کمتری برخوردار هستند برای هر اداره کل هفت پست سازمانی اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: در اصلاح ساختار تشکیلاتی سازمان عناوین پست‌هایی همچون جنگلبان مسئول، جنگلبان، جنگلبان راننده، جایگزین پست‌های کاردانی جنگل و مرتع، کمک کارشناس و تکنسین جنگل و مرتع می‌شوند و در بخش‌ها نیز پست «سر جنگلبان» جایگزین پست مسئول منابع طبیعی و آبخیزداری می‌شود.

به گفته جعفری در مجموع این اقدامات، حدود ۲۰۰۰ پست واحدهای منابع طبیعی استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها به عناوین جدید تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این عناوین پست‌ها حدود سه دهه پیش از ساختار تشکیلاتی سازمان جنگل ها حذف شده بود، از احیای آن خبرداد و تصریح کرد: همکاران شاغل در این پست‌ها در آینده با رشته شغلی جدید جنگلبان و با شرح وظایف جدید منصوب خواهند شد.

 مدیر امور اداری سازمان جنگل‌ها اصلاح ساختار تشکیلاتی منابع طبیعی را حاصل پیگیری مداوم و جلسات کارشناسی و هماهنگی و همکاری مسئولان سازمان اداری و استخدامی و وزارت جهاد کشاورزی دانست.

به گفته جعفری در حال حاضر در منابع طبیعی استان اصفهان و در ۲۴ شهرستان آن اصلاح عناوین جنگلبان در سامانه ملی مدیریت ساختار دستگاه های اجرایی انجام شده است و به‌تدریج در سایر استان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

 مدیر امور اداری سازمان جنگل ها در پاسخ به این پرسش که کار جذب نیروهای جدید منابع طبیعی به کجا رسیده است، گفت: به‌زودی با آزمونی که اعلام می شود ۸۶۰ نفر نیرو وارد مجموعه منابع طبیعی کشور خواهند شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها جعفری در پایان خاطرنشان کرد: سهمیه جذب نیرو برای مجموعه منابع طبیعی در سال جاری از سازمان اداری و استخدامی گرفته شده و اعتبارات آن نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه تعیین شده است. این افراد با رشته‌های مختلف تخصصی و عمومی با هماهنگی ادارات کل منابع طبیعی استان و توزیع «رشته محل» وارد مجموعه منابع طبیعی می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha