یک کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده پرداخت.

رگبار باران در نقاطی از کشور/ هوای آلوده مهمان شهر‌های صنعتی

سلامت نیوز:یک کارشناس هواشناسی به بررسی وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین حسین نقشینه درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور  گفت: امروز در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، نقاطی از خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران و گاهی وزش باد شدید خواهیم داشت. فردا بارش‌ها در جزایر واقع در تنگه هرمز، نقاطی از کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تداوم پیدا می‌کند. وی ادامه داد: سایر مناطق کشورمان طی امروز و فردا جوی آرام و پایدار خواهند داشت که در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را انتظار داریم. روز چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد همراه با بارش باران آغاز می‌شود. پنجشنبه گستره فعالیت این سامانه نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، همچنین شمال بوشهر و غرب استان‌های اصفهان و قم را فرا می‌گیرد. 


 این کارشناس هواشناسی اذعان داشت: با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی هم آغاز می‌شود. فردا و پس فردا در شمال غرب و سواحل شمالی باد‌های جنوبی سبب بالارفتن دما بین پنج تا هفت درجه خواهد شد. اما پنجشنبه و جمعه کاهش دما بین هفت تا نه درجه برای شمال غرب و سواحل دریای خزر رخ می‌دهد. در روز‌های پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود. جمعه بارش‌ها در سواحل شمال، دامنه‌های زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، همچنین برای برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق رخ خواهد داد. بارش‌های پنجشنبه و جمعه در مناطق سردسیر کشور به صورت برف خواهد بود.


نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: برای تهران پیش بینی می‌کنیم که پنجشنبه شب وزش باد سرعت بگیرد. برای بخش‌های شمالی باران و برف و در ارتفاعات احتمال کولاک برف وجود دارد. صبح روز جمعه هم شدت بارش‌ها در مناطق شمالی استان خواهد بود. همچنین روز جمعه در تهران شاهد کاهش دما خواهیم بود. تهران امروز، فردا و پس فردا غبارآلود خواهد بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha