تجربه دو سال گذشته نشان می‌دهد خوزستان به‌دلیل دارا بودن مرزهای زمینی و دریایی از جمله استان‌هایی است که در معرض مواجهه‌های اولیه با سویه‌های جدید کرونا قرار دارد.

آمادگی و هشدار در خوزستان برای مقابله با «اومیکرون»

سلامت نیوز: تجربه دو سال گذشته نشان می‌دهد خوزستان به‌دلیل دارا بودن مرزهای زمینی و دریایی از جمله استان‌هایی است که در معرض مواجهه‌های اولیه با سویه‌های جدید کرونا قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،از این‌رو مسئولان بهداشتی و درمانی استان در روزهای اخیر و همزمان با شیوع سویه جدید کرونا که به «اومیکرون» مشهور شده، نسبت به شیوع این سویه به استان خوزستان و ضرورت اجرای پروتکل‌های ویژه برای مقابله با آن هشدار داده‌اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به انتشار سویه جدید ویروس کرونا، از مردم خواست سریع‌تر برای دریافت واکسن اقدام کنند.


 دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «نزدیک به ۲۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال استان خوزستان هنوز برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند که این موضوع با توجه به انتشار سویه جدید ویروس کرونا نگران‌کننده است. واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کماکان الزامی برای زندگی امن ما است. از همه افرادی که تاکنون واکسن نزده‌اند دعوت می‌کنیم هرچه سریع‌تر برای دریافت واکسن مراجعه نمایند و کسانی که موعد تزریق دوز دوم وسوم واکسن‌شان رسیده نیز در زمان مقرر برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نمایند.»


تشدید نظارت بهداشتی در مرز شلمچه
سرپرست فرمانداری خرمشهر از تشدید نظارت و مراقبت‌های بهداشتی در مرز شلمچه با توجه به بروز سویه جدید کرونا در دیگر کشورها خبر داد.
به گزارش ایسنا، نادر عمیدزاده با اشاره به خطر ورود سویه جدید کرونا (اومیکرون) از مبادی مرزی اظهار کرد: نظارت‌ها و مراقبت‌های بهداشتی در مرزها بویژه در مرز زمینی شلمچه تشدید می‌شود.


وی افزود: اکیپ‌های بهداشت و جمعیت هلال احمر برای انجام مراقبت سندرمیک در مرز شلمچه مستقر هستند. برای ورود به کشور از طریق مرز شلمچه نیز باید افراد تست PCR منفی مربوط به ۷۲ ساعت قبل همراه خود داشته باشند.


انجام تست خدمه کشتی‌ها در 20 مایلی بندرگاه‌ها
از سوی دیگر فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونای خوزستان گفت: یکی از برنامه‌های جدی ما در مقابله با کرونا، با توجه به پیدا شدن گونه جدید آن در جهان، انجام تست کرونا برای تمام خدمه کشتی‌های ورودی به خوزستان در ۲۰ مایلی بندرگاه‌های استان است.


به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما، ولی الله حیاتی بیان کرد: گونه جدید ویروس کرونا در آفریقا مشاهده شده و در حال تسری به دیگر کشور‌ها است، لذا کنترل و مراقبت شدید از مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان لازم است.


وی افزود: لازم است که فرمانداران خرمشهر و دشت آزادگان نسبت به آماده‌سازی مکان‌هایی برای قرنطینه بیماران احتمالی اقدام کنند و هلال احمر خوزستان نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.


فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونای خوزستان با اشاره به تشدید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مرز‌های استان گفت: علاوه بر مرز‌های زمینی و دریایی استان، باید نظارت و مراقبت جدی‌تری بر فرودگاه‌ها داشته باشیم. وی ادامه داد: پرواز‌های بسیاری به کشور‌های حوزه خلیج فارس داریم که با کشور‌های آفریقایی در ارتباط هستند لذا نباید از این موضوع غافل شویم. حیاتی همچنین گفت: با شروع بازگشایی مدارس، نباید دچار عادی انگاری شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha