دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 321513

مقامات سازمان جهانی بهداشت به صورت هدفمند از روی دو واژه یونانی برای انتخاب سویه جدید کووید ۱۹ عبور کردند.

چرا سویه جدید کرونا، امیکرون نام گرفت؟

سلامت نیوز:مقامات سازمان جهانی بهداشت به صورت هدفمند از روی دو واژه یونانی برای انتخاب سویه جدید کووید ۱۹ عبور کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، به تازگی سویه جدیدی از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی کشف شده است. براساس سنت همیشگی، سازمان جهانی بهداشت سویه‌های مختلف یک ویروس را براساس حروف الفبای یونانی انتخاب می‌کند. تاکنون این نهاد اقدام به نام گذاری چهار سویه پیشین کرونا به نام‌های آلفا، بتا، دلتا و گاما براساس ترتیب حروف الفبای یونانی کرده است.


به گزارش  ایندیا تودی،با این حال، سازمان جهانی بهداشت به نظر می‌رسد به دلایلی از انتخاب دو حرف از حروف یونانی پس از گاما خودداری کرده و سویه جدید را امیکرون نامیده است. اما دلیل این امر چه بوده است؟


در حقیقت باید نام سویه جدید نو (Nu) گذاشته می‌شد. مقامات سازمان جهانی بهداشت در نشست روز جمعه خود برای بررسی اضطراری شرایط، از دو حرف نو و شی (Xi) عبور کردند و حرف امیکرون را بر روی گونه جدید گذاشتند.


به نظر می‌رسد این کار سازمان جهانی بهداشت هدفمند بوده است. در حقیقت شی نام کوچک شی ژینگ پینگ، رئیس جمهور چین (Xi Jinping) است و این مقامات به دلیل جلوگیری از شبه افکنی در این باره از روی دو حرف یونانی عبور کرده و حرف امیکرون را بر روی سویه جدید گذاشتند.


از آنجا که ویروس کرونا از شهر ووهان چین ظهور کرده است، میزان حملات نژادپرستانه علیه مردم شرق آسیا در کشور‌های غربی شدت یافته است و این عدم نامگذاری احتمالا به این دلیل صورت گرفته است. اگر سویه جدید نو لقب می‌گرفت، سویه احتمالی آینده باید هم نام رئیس جمهور چین نامگذاری می‌شد که گویا مقامات سازمان جهانی بهداشت راغب به این موضوع نبوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha