سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: هنوز در مورد اینکه سویه اُمیکرون کرونا نسبت به سویه دلتا از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است و موجب بروز نوع شدید بیماری می شود، اطلاعات دقیقی وجود ندارد.

سازمان جهانی بهداشت: هنوز اطلاعات دقیق در مورد قدرت سرایت اُمیکرون وجود ندارد

سلامت نیوز:سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: هنوز در مورد اینکه سویه اُمیکرون کرونا نسبت به سویه دلتا از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است و موجب بروز نوع شدید بیماری می شود، اطلاعات دقیقی وجود ندارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (یکشنبه) اطلاعات به روز شده موجود در مورد سویه جدید کروناویروس موسوم به اُمیکرون را که باعث نگرانی جهانی و ممنوعیت پرواز در کشورهای جنوب آفریقا شده است، منتشر کرد.


کارشناسان سازمان جهانی بهداشت اظهار داشتند که محققان در آفریقای جنوبی و سراسر جهان در حال انجام مطالعاتی برای شناخت بهتر سویه اُمیکرون هستند، اما در حال حاضر مشخص نیست آیا این سویه در مقایسه با انواع دیگر کروناویروس از جمله دلتا از قدرت سرایت بیشتری برخوردار است یا خیر.
به گفته کارشناسان، تعداد افرادی که تست کروناویروس آنان مثبت است در مناطقی از آفریقای جنوبی که تحت تاثیر این سویه قرار گرفته اند افزایش یافته است، اما مطالعات اپیدمیولوژیک در حال انجام است تا به این موضوع پی ببریم که آیا این افزایش به دلیل شیوع سویه اُمیکرون است یا عوامل دیگر.


به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، همچنین در حال حاضر مشخص نیست که آیا سویه اُمیکرون در مقایسه با انواع دیگر کروناویروس موجب بروز نوع شدید بیماری می شود یا خیر.


تلاش سازمان بهداشت جهانی برای تهیه معاهده بین‌المللی علیه شیوع بیماری‌ها
همچنین گزارش ها حاکیست که از امروز (دوشنبه) کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت در یک نشست سه‌روزه سعی دارند تا در خصوص واکنش جهانی در مورد شیوع کووید ۱۹ و نحوه مقابله با آن با یکدیگر گفتگو کنند.


این سازمان مایل به ایجاد یک معاهده جهانی در خصوص اقدامات اجباری پس از همه‌گیری بیماری‌هایی مانند کرونا است تا در آینده کشورها براساس آن عمل کنند.


بنابر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، به نظر می‌رسد که کشورهای عضو این سازمان به طور کلی با ایجاد چنین معاهده‌ای موافق باشند اما رسیدن به توافق در خصوص جزییاتی مانند تعهد برای به اشتراک گذاشتن واکسن‌ها و راه‌های درمان بیماری با کشورهای کم درآمد و مسائلی از این دست، ممکن سال‌ها به طول بیانجامد.


در همین حال وزرای بهداشت کشورهای گروه ۷ نیز قرار است در ادامه روز به صورت مجازی در خصوص چگونگی مقابله با سویه اُمیکرون با هم ملاقات کنند.
این سویه جدید ویروس کرونا هم اکنون در نقاط مختلف جهان پخش شده و در برخی از کشورها منجر بازگشت برخی از محدودیت های داخلی یا کنترل های مرزی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha