معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته در دادسرای انتظامی کل کشور حدود ۳۰۰۰ شکایت در حوزه پزشکی ثبت شده است، گفت: در رشته‌های ترمیمی و زیبایی، دندان‌پزشکی، جراحی، زنان و ارتوپدی، معمولا تعداد شکایات در همه جای دنیا بیشتر بوده که در ایران هم به همین ترتیب است.

کاهش ۵۰ درصدی شکایات پزشکی در بحران کرونا / بالا بودن میزان شکایات در پنج رشته

سلامت نیوز:معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته در دادسرای انتظامی کل کشور حدود ۳۰۰۰ شکایت در حوزه پزشکی ثبت شده است، گفت: در رشته‌های ترمیمی و زیبایی، دندان‌پزشکی، جراحی، زنان و ارتوپدی، معمولا تعداد شکایات در همه جای دنیا بیشتر بوده که در ایران هم به همین ترتیب است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمدرضا خردمند درباره میزان تخلفات و شکایات پزشکی در سال گذشته، گفت: در سال گذشته در دادسرای انتظامی کل کشور حدود ۳۰۰۰ شکایت در حوزه پزشکی مطرح شده که این شکایات عمدتا مربوط به مواردی بوده که به علت ذات تخصص و بیماری، احتمال آسیب به بیمار بیشتر بوده است، نه اینکه لزوما قصور پزشکی در این گروه بیشتر باشد که البته از رویه بین‌المللی تبعیت می‌کند.


وی افزود: بر این اساس در رشته‌های ترمیمی و زیبایی، دندان‌پزشکی، جراحی، زنان و ارتوپدی، معمولا تعداد شکایات در همه جای دنیا بیشتر است. آن هم به این علت که ماهیت بیماری همراه با دستکاری بیشتر و احتمال آسیب به بیمار است که در ایران هم به همین ترتیب است.


خردمند ادامه داد: البته تعداد شکایت در سال ۱۳۹۹ به علت شیوع کووید ۱۹ تقریبا نسبت به سال ۱۳۹۸ نصف شده است. زیرا مردم کمتر به پزشکان برای بیماری‌های غیر اورژانس مراجعه کرده‌اند.


وی گفت: بنابراین می‌توان گفت که میزان شکایات پزشکی در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش یافته است. به طوری که در سال ۱۳۹۸ حدود ۷۰۰۰ شکایت ثبت شده بود، اما در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰۰۰ شکایت ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha