مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود داروهای بیماران تالاسمی در کشور، صحت ندارد، گفت: داروهای خارجی این بیماران را هم به اندازه‌ای که بتوانیم تامین خواهیم کرد.

تکذیب کمبود داروهای بیماران تالاسمی / استعلام داروها از "تیتک" یا "۱۴۹۰"

سلامت نیوز:مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود داروهای بیماران تالاسمی در کشور، صحت ندارد، گفت: داروهای خارجی این بیماران را هم به اندازه‌ای که بتوانیم تامین خواهیم کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سید حیدر محمدی - مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو  در خصوص اما و اگرهای کمبود داروهای بیماران تالاسمی در کشور اظهار کرد: تولید داخل داروهای این بیماران از هر دو نوع قرص و تزریقی به وفور در کشور موجود است و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.
وی همچنین گفت: داروهای خارجی این بیماران را هم به اندازه‌ای که بتوانیم به شرط وجود ارز مرغوب تامین خواهیم کرد.


وی ادامه داد: بیماران به راحتی می‌توانند از معاونت‌های غذا و داروی شهر محل سکونت، سامانه تیتک یا ۱۴۹۰ استعلام کرده و از فهرست داروخانه‌هایی که دارو را موجود دارند، مطلع شوند.


مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در پایان مجددا تاکید کرد: داروهای خارجی این بیماران را هم به اندازه‌ای که بتوانیم تامین خواهیم کرد. اما اینکه بیماران تنها بخواهند ار نوع خارجی این داروها استفاده کنند، منطقی نیست.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha