دادستان نقده از معرفی مقصران حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در نقده خبرداد.

معرفی مقصران مرگ خبرنگاران محیط زیست در سفر به نقده

سلامت نیوز: دادستان نقده از معرفی مقصران حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در نقده خبرداد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،نوعی در خصوص مقصران حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست که تیرماه سال جاری بمنظور بازدید از پروژه های ستاد احیای دریاچه ارومیه به نقده سفر کرده بودند،بابیان اینکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است،اظهار کرد: باتوجه به اینکه در نظریه کمیسیون عالی تصادفات و نظریه پلیس راهور، مسئولان استانی در خصوص انتخاب اتوبوس مناسب برای جابجایی خبرنگاران باتوجه به وضعیت جغرافیایی منطقه، مقصر معرفی شدند، بعد از تحقیقات انجام شده، نظریه مربوطه محرز شد و علاوه بر راننده، مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی،رییس محیط زیست ارومیه و رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان مقصر هستند. چرا که متولی سفر این افراد بودند و نقشه راه منطقه را داشتند و نباید مسیر صعب العبوری را برای تردد انتخاب می کردند و یا وسیله نقیله مناسبی در نظر می گرفتند. 


وی ادامه داد: پس از تحقیقات اولیه ادامه رسیدگی از صلاحیت دادستانی شهرستان خارج و به مرکز استان ارجاع شده تا بعد از تحقیقات کامل، میزان قصور هریک از مسئولین اعلامی مشخص و یا اگر افراد دیگری در این حادثه دخیل بودند، معرفی و اعلام نهایی شود. 


 در اثر این حادثه دو تن از خبرنگاران محیط زیست، مهشاد کریمی (خبرنگار ایسنا) و ریحانه یاسینی (خبرنگار ایرنا) جان خود را از دست دادند. 

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha