روان شناسان معتقدند که با انجام سه تکنیک به طور جداگانه یا ترکیبی می توان دیدن رویای شفاف که نوعی خواب دیدن خود آگاه است را تجربه کرده یا دیدن آن را افزایش داد.

چگونه خواب های شفاف و شیرین ببینیم؟

سلامت نیوز: روان شناسان معتقدند که با انجام سه تکنیک به طور جداگانه یا ترکیبی می توان دیدن رویای شفاف که نوعی خواب دیدن خود آگاه است را تجربه کرده یا دیدن آن را افزایش داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از sciencefocus،رویای شفاف نوعی از خواب است که در آن خواب بیننده از نوع خواب دیدن خود آگاه است. پژوهشگران تخمین می زنند که حدود نیمی از ما در مقطعی از زندگی مان خواب خودآگاه یا رویای شفاف را تجربه کرده یا خواهیم کرد. افراد بسیار کمی در حدود یک درصد، حتی ممکن است هر هفته چندین بار چنین تجربه را داشته باشند.

گاهی اوقات، افرادی که در حالت دیدن رویای شفاف هستند حتی می توانند آنچه می خواهند در رویای خود انجام دهند را انتخاب کنند، گویی کارگردان فیلم خود هستند.

محققان روان شناسی معتقدند سه تکنیک اصلی وجود دارد که به فرد کمک می کند تا رویا شفاف را  تجربه کرده یا شانس دیدن آن را افزایش دهد. این توصیه ها می تواند به طور جداگانه و به تنهایی به کار گرفته شده و یا از ترکیبی از آنها استفاده شود.

نخستین تکنیک «تست واقعیت» است که شامل ایجاد یک عادت منظم در هنگام بیداری و هنگام آزمایش است که آیا شما خواب هستید یا بیدار. به عنوان مثال، چندین بار در روز ممکن است بررسی کنید که آیا می توانید انگشتان یک دست را از طریق کف دست مقابل خود فشار دهید، شاهکاری که معمولاً در سرزمین رویایی امکان پذیر است، اما واضح است که در هنگام بیداری اینگونه نیست. به گزارش سیناپرس،این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما اگر به انجام این کار در بیداری عادت پیدا کنید، به احتمال زیاد در هنگام خواب تلاش می کنید آن را انجام دهید. اگر موفق شوید آن را انجام دهید، متوجه شوید که دارید رویا می بینید و آن رویا، رویای شفاف خواهد بود.

تکنیک دیگر بیدار شدن در رختخواب « Wake Back To Bed» است که شامل بیدار شدن در نیمه شب و سپس بازگشت به خواب پس از گذشت مدت زمان معین به قصد تجدید رویاهای شفاف است.به گزارش سیناپرس، در واقع رویای شفاف در طول خواب REM یا خواب با حرکات سریع چشم (Rapid eye movement)، مرحله ‌ای از خواب که رویای روایتی رایج‌ ترین آن است، اتفاق می‌ افتد، بنابراین شما دقیقاً در زمان مناسب شب از خواب بیدار می‌ شوید که احتمالاً در میانه خواب REM هستید و دوباره به خواب می روید که  انگار با برنامه فعال برای دیدن رویای شفاف به درون آن شیرجه می زنید.

تکنیک آخر، القای یادگاری رویاهای شفاف که به اختصار (MILD) نام دارد، شامل بیدار شدن پس از پنج ساعت خواب و سپس ایجاد قصد به یاد آوردن رویای خود، با تکرار این عبارت «دفعه بعد که خواب ببینم، این کار را انجام خواهم داد. یادت باشه که دارم خواب می بینم.» پیش از بازگشت به خواب دوباره است. در کنار این، شما خود را در حالت رویای شفاف تصور می کنید.

این تکنیک را می توان در زمان خواب اول شب امتحان کرد یا می توان آن را با تکنیک بیدار شدن در رختخواب در ساعات اولیه صبح ترکیب کرد.دیو گرین (Dave Green) که به هنرمند رویای شفاف تبدیل شده است، تکنیک آخر را توصیه می کند. وی در این رابطه می گوید: من فقط بارها و بارها تکرار می کنم : امشب یک رویای شفاف خواهم دید و یک نقاشی خواهم ساخت.


ترجمه از سیناپرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha