چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 321604

بعد از سزارین، برای التیام زخم و بهبودی پس از جراحی به استراحت بیشتری نیاز دارید. درست خوابیدن هرگونه فشار را در محل جراحی کاهش می دهد و باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها می‌شود. همچنین به شما کمک می کند تا راحت از رختخواب بلند شوید و با کاهش ناراحتی، تنفس بهتر و خواب راحت‌تری داشته‌باشید. در ادامه به نحوه خوابیدن درست پس از سزارین می‌پردازیم.

بعد از سزارین چگونه بخوابیم؟

سلامت نیوز:بعد از سزارین، برای التیام زخم و بهبودی پس از جراحی به استراحت بیشتری نیاز دارید. درست خوابیدن  هرگونه فشار را در محل جراحی کاهش می دهد و باعث بهبود سریع‌تر زخم‌ها می‌شود. همچنین به شما کمک می کند تا راحت از رختخواب بلند شوید و با کاهش ناراحتی، تنفس بهتر و خواب راحت‌تری داشته‌باشید. در ادامه به نحوه خوابیدن درست پس از سزارین می‌پردازیم.


 به پشت بخوابید
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در بیشتر موارد، این وضعیت برای چند روز و چند هفته اول پس از سزارین است. وقتی به پشت می خوابید هیچ فشاری روی برش وارد نمی شود. همچنین می توانید برای راحتی بیشتر یک بالش زیر زانو قرار دهید.هنگام بلند شدن از این حالت، بهتر است به پهلو بغلتید و سپس بنشینید و در صورت نیاز بایستید.


 به پهلو بخوابید
این وضعیت پس از زایمان راحت تر است. هیچ فشاری روی محل برش ایجاد
 نمی شود و در هنگام بلند شدن از تخت درد کمتری را متحمل می‌شوید. خوابیدن به سمت چپ به بهبود جریان خون  و هضم بهتر غذا کمک می‌کند. شما می‌توانید از بالش برای وضعیت  بهتر  شکم و باسن خود استفاده کنید.


  تمرکز روی بالاتنه بدن
 بالاتنه خود را با چند بالش نگه دارید تا تمام بدن بالا بیاید. این وضعیت به تنفس بهتر کمک می‌کند و همچنین خواب شما راحت‌تر می‌شود.


 عمودی
اگر هیچ یک از وضعیت‌های بالا  برای شما جواب نداد، می‌توانید در حالی که روی یک مبل یا صندلی نشسته‌اید، بخوابید و چندین بالش را  برای حمایت شکم قرار دهید. این وضعیت برای یک خواب کوتاه است، اما کار شما را در هنگام شیر دادن یا بیدار شدن راحت‌تر می‌کند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha