عابد ملکی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، نتایج جلسات کارگروه اضطراری آلودگی هوای تهران را تشریح کرد.

تشریح تصمیمات کمیته اضطرار؛ همان مصوبات همیشگی!

سلامت نیوز: عابد ملکی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، نتایج جلسات کارگروه اضطراری آلودگی هوای تهران را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، عابد ملکی در گفتگوی تلفنی با «سلام تهران» تشکیل کارگروه اضطرار را منوط به شرایطی دانست که شاخص هوا از ۱۵۰ عبور کند. در این شرایط، هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است و اگر شاخص آلودگی هوا به ۲۰۰ برسد، برای تمام گروه‌ها ناسالم می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای داشتن آخر هفته‌ای آلوده در پایتخت، گفت: بعد از تشکیل اولین جلسه کارگروه اضطرار، مصوباتی را به مراکز اجرایی اعلام کردیم که از روز سه‌شنبه اجرا شد. برای پیگیری میزان اجرایی شدن مصوبات روز گذشته (سه‌شنبه 9 آذر) جلسه داشتیم‌.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران درباره مصوبات کارگروه اضطرار، اظهار داشت: آموزش در کلیه مدارس غیرحضوری خواهد بود. ۴۰ درصد مدارس بازگشایی شده باید دوباره فعالیت خود را به صورت آنلاین ادامه دهند. مهدکودک‌ها و فضاهای آموزشی کودکان هم تعطیل است. شهرداری و پلیس راهور مانع تردد کامیون در سطح شهر خواهند شد، فعالیت ورزشی شهروندان در سطح شهر ممنوع است.

وی در پاسخ به اینکه آیا نمی‌توان دوچرخه را به عنوان یک وسیله دائمی حمل‌ونقل مورد استفاده قرار داد؟، گفت: کارگروه اضطرار برای شرایط بحرانی هواست، قطعا کارگروه‌های دقیق‌تری داریم که می‌توانند روی مسئله فرهنگ‌سازی کار کنند. البته به دلیل ارتفاع و اختلاف شیب تهران، دوچرخه‌سواری برای همه میسر نیست.

ملکی در خصوص تعطیلی کارخانه‌ها گفت: کارخانه‌هایی که از گاز استفاده می‌کنند، در صورت تأمین گاز فعالیتشان ادامه می‌یابد و در غیر اینصورت، ممنوعیت استفاده از سوخت مایع و مازوت دارند.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha