همزمان با افزایش محدودیتهای کرونایی ناشی از گسترش سویه جدید کروناویروس، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از افراد آسیب پذیرِ واکسینه نشده از جمله سالمندان درخواست کرد که سفرهای خود را به تعویق اندازند.

سازمان جهانی بهداشت: افراد آسیب‌پذیرِ واکسینه نشده سفر نروند

سلامت نیوز:همزمان با افزایش محدودیتهای کرونایی ناشی از گسترش سویه جدید کروناویروس، سازمان جهانی بهداشت (WHO) از افراد آسیب پذیرِ واکسینه نشده از جمله سالمندان درخواست کرد که سفرهای خود را به تعویق اندازند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است افراد آسیب پذیری که به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه نشده اند از جمله افراد بالای ۶۰ سال، ضرورت دارد سفر رفتن را به تعویق بیاندازند.


همزمان با گسترش سویه جدید کروناویروس موسوم به اُمیکرون، کشورهای بیشتری برای مقابله با شیوع سویه جدید، محدودیت هایی را اعمال کرده اند. این اقدامات در حالی انجام گرفته که سازمان جهانی بهداشت یک بار دیگر تصریح کرده که ممنوعیت سفر همگانی، جلوی گسترش سویه تازه ویروس کرونا را نخواهد گرفت.


سازمان جهانی بهداشت می گوید این ممنوعیت های همگانی نه تنها جلوی گسترش ویروس را نخواهد گرفت بلکه فشار سنگینی بر زندگی مردم تحمیل می کند و در عین حال ممکن است باعث شود کشورهای دیگری که این سویه را مشاهده می کنند از هراس اعمال ممنوعیت های مشابه اطلاعات کامل را به سازمان بهداشت جهانی گزارش نکنند.


با توجه به نگرانی‌های مربوط به سویه اُمیکرون، ایالات متحده محدودیتهای سخت‌گیرانه‌تری را در مرزها در نظر گرفته است. مقامات این کشور همه افرادی که وارد کشور می شوند ملزم کرده اند تا یک روز قبل از پرواز صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون یا کشور مبدا به انجام آزمایش کرونا اقدام کنند.
همچنین از امروز (چهارشنبه) واکسیناسیون برای سفر به داخل و خارج از کانادا ضروری است.


ژاپن نیز اعلام کرده است که ممنوعیت سفر برای ورود اتباع خارجی به کشور را گسترش می دهد تا از ورود مسافرانی از ۱۰ کشور آفریقایی فعلا جلوگیری کند.
محققان در تلاش برای تعیین میزان خطری هستند که گسترش سویه اُمیکرون به همراه دارد. حدود یک هفته از زمان شناسایی این سویه در آفریقای جنوبی گذشته و تاکنون مواردی از ابتلا در کشورهای آمریکای شمالی، آسیا و اروپا تایید شده است.


به گزارش روزنامه گاردین، در حالیکه مشخص نیست واکسن چه سطحی از محافظت در برابر این سویه را ایجاد می‌کند، سازمان جهانی بهداشت به افراد آسیب‌پذیر و واکسینه نشده نسبت به  سفر به نقاط شیوع بیماری کووید-۱۹، هشدار داد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha