یک هیات مشاوره ای از کارشناسان بهداشتی در سازمان غذا و داروی ایالات متحده از قرص ضد ویروسی تولید شرکت "مِرک" برای درمان بیماری کووید-۱۹ حمایت کرده است.

نظر کارشناسان بهداشتی آمریکا درباره اثربخشی و ایمنی یک قرص کرونا

سلامت نیوز:یک هیات مشاوره ای از کارشناسان بهداشتی در سازمان غذا و داروی ایالات متحده از قرص ضد ویروسی تولید شرکت "مِرک" برای درمان بیماری کووید-۱۹ حمایت کرده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، یک هیات مشاوره ای از کارشناسان سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز گذشته (سه شنبه) با ۱۰ رای موافق از مجموع ۱۳ رای، از قرص ضد ویروسی ساخت شرکت مرک برای درمان بزرگسالانی که در معرض نوع شدید بیماری کووید-۱۹ هستند به رغم نگرانی های فعلی در مورد اثربخشی و ایمنی این دارو، حمایت کردند.


داروهای ضد ویروسی خوراکی که برای پیشگیری یا درمان بیماری کووید-۱۹ طراحی شده‌اند در صورت اثبات اثربخشی می‌توانند ابزاری کلیدی در مبارزه با همه‌گیری به‌ویژه با ظهور سویه های جدید بیماری باشند. در صورت تایید داروی "مولنوپیراویر"، ساخت شرکت مرک اولین روش درمانی خوراکی در ایالات متحده خواهد بود.


اکثر اعضای این تیم مشاوره ای معتقدند باید محدودیت هایی در استفاده از این دارو اعمال شود و سازمان غذا و داروی ایالات متحده نباید استفاده از آن را برای زنان باردار یا کودکان تایید کند. همچنین چندین کارشناس در مورد ایمنی این دارو ابراز نگرانی کردند و اظهار داشتند که از این دارو باید برای افراد در معرض خطر استفاده شود.


به گزارش آکسیوس، شرکت داروسازی مرک هفته گذشته و بر اساس مطالعه انجام شده روی بیش از ۱۴۰۰ بزرگسال اعلام کرد: داروی مولنوپیراویر خطر بستری شدن یا مرگ در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خفیف یا متوسط ​​را تا حدود ۳۰ درصد کاهش می دهد. فرایند درمان در عرض پنج روز پس از شروع علائم آغاز می شود و می توان آن را در خانه مصرف کرد.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha