چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 321639

اوایل روز گذشته (سه‌شنبه)، رئیس داروسازی مدرنا گفت: بعید است واکسن‌های کووید-۱۹ در برابر سویه جدید موثر باشند و سخنان وی بازارهای جهانی را تکان داد.

واکسن جدید آسترازنکا چه ویژگی دارد؟

سلامت نیوز:اوایل روز گذشته (سه‌شنبه)، رئیس داروسازی مدرنا گفت: بعید است واکسن‌های کووید-۱۹ در برابر سویه جدید موثر باشند و سخنان وی بازارهای جهانی را تکان داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دانشگاه آکسفورد اعلام کرد که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسن‌ها نمی‌توانند از بیماری شدید در برابر اُمیکرون جلوگیری کنند وجود ندارد اما این شرکت آمادگی خود برای ساخت واکسن توسعه یافته آسترازنکا (AZN.L) را اعلام کرد.


اوایل روز گذشته (سه‌شنبه)، رئیس داروسازی مدرنا گفت: بعید است واکسن‌های کووید-۱۹ در برابر سویه جدید موثر باشند و سخنان وی بازارهای جهانی را تکان داد.

به گزارش نیوز،دانشگاه آکسفورد نیز اعلام کرد: تاکنون اطلاعات محدودی در مورد اُمیکرون وجود دارد و خاطرنشان کرد که تاثیر اُمیکرون بر واکسن خود را ارزیابی می‌کند.


در بیانیه این شرکت آمده است: «باوجود ظهور انواع جدید در سال گذشته، واکسن‌ها همچنان سطوح بسیار بالایی از محافظت در برابر بیماری‌های شدید ارائه می‌دهند و تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر تفاوت اُمیکرون با دیگر سویه‌ها ارائه نشده است. با این حال، ما ابزارها و فرآیندهای لازم برای توسعه سریع یک واکسن به روز شده کووید-۱۹ را در صورت لزوم در اختیار داریم.»


پروفسور سر اندرو پولارد تاکید کرد: واکسن‌ موجود همچنان می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های جدی موثر باشد.
این دانشمند ابراز خوش‌بینی کرده است که واکسن‌های موجود علیه اُمیکرون نیز موثر خواهند بود و گفت که بسیار بعید است این سویه باعث همه‌گیری مجدد در بریتانیا شود.


پروفسور سر اندرو پولارد از دانشمندان تولید واکسن آکسفورد/آسترازنکا گفت: کارشناسان باید چند هفته برای تایید این موارد صبر کنند اما واکسن‌های موجود همچنان می‌توانند از بیماری جدی پیشگیری کنند.


پروفسور سر اندرو ریاست کمیته مشترک دولت در مورد واکسیناسیون و ایمن‌سازی را نیز بر عهده دارد و در مورد ساخت واکسن جدید اظهار کرد: واکسن جدید در صورت لزوم می‌تواند بسیار سریع ساخته شود اما امیدوارم که واکسن‌های فعلی کارایی لازم را داشته باشند.


اظهارات وی در حالی بیان شد که کشورها عجله کردند و مرزهای خود را به روی کشورهای جنوب آفریقا بستند تا از شیوع ویروسی که سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان «نوع نگران کننده» نامیده است، به دلیل ترس از افزایش خطر ابتلا به عفونت مجدد جلوگیری کنند.


دولت بریتانیا پروازهای ورودی از آفریقای جنوبی و پنج کشور همسایه را ممنوع کرده است اما وزیران در حال بررسی افزودن کشورهای بیشتری به فهرست قرمز هستند زیرا بلژیک اولین کشور اتحادیه اروپاست که  ابتلا به اُمیکرون را گزارش کرد.


مقامات هلندی نیز اعلام کردند که آزمایش کووید-۱۹ تعداد ۶۱ نفر مثبت بود که روز جمعه با دو پرواز از آفریقای جنوبی وارد شدند. آزمایش‌های بیشتری در حال انجام است تا مشخص شود که کدامیک از آنان به سویه اُمیکرون مبتلا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha