معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی در دست اقدام است، گفت: لکه‌گیری واکسیناسیون،‌ پیگیری افراد پرخطر، تزریق دز سوم واکسن و... همه جزو گام ششم طرح شهید سلیمانی است که به افزایش پوشش واکسیناسیون و اقناع سازی اذهان منجر می‌شود.

اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی در دست اقدام / اقناع‌سازی واکسن‌نزده‌ها برای واکسیناسیون

سلامت نیوز: معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی در دست اقدام است، گفت: لکه‌گیری واکسیناسیون،‌ پیگیری افراد پرخطر، تزریق دز سوم واکسن و... همه جزو گام ششم طرح شهید سلیمانی است که به افزایش پوشش واکسیناسیون و اقناع سازی اذهان منجر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر کمال حیدری در گفت‌وگو با ایسنا،‌ درخصوص اجرای گام ششم طرح شهید سلیمانی، گفت: مهم‌تر از طرحی که روی کاغذ است،‌ اقدامات عملی است. همکاران ما اکنون در کشور برای لکه‌گیری و افزایش پوشش واکسیناسیون بسیج شدند. بازنگری طرح اولیه شهید سلیمانی را از دانشگاه‌های علوم پزشکی گرفته‌ایم و از کسانی که مجری پنج گام قبلی بودند خواستیم که در مورد مرحله بعدی نظر دهند که کار پخته‌ای انجام شود.

حیدری ادامه داد: از سوی دیگر نیروهای بسیجی که وارد این عرصه شدند، زمانی طولانی است که در حال خدمت رسانی هستند و باید کاری کنیم که طرح بازنگری شود؛ چون اکنون اقداماتی ارائه می‌شود که پیش‌تر نداشتیم، کار واکسیناسیون در مراکز تجمیعی را دنبال کردیم که اکنون تقریبا به انتها رسیده است و پس از این باید به سمت آموزش و اقناع‌سازی افرادی برویم که برای تزریق واکسن اقدام نکردند و باید بر این موضوع کار کنیم.

او تاکید کرد: همچنین باید بر آموزش‌هایی برای مراقبت‌های اولیه تاکید کنیم تا در صورتی که پیک دیگری رخ دهد، آمادگی کافی داشته باشیم.

وی گفت: گام ششم این طرح هفته قبل در قرارگاه عملیاتی وزارت کشور ارائه شد و تمام مواردی که ذکر کردم در دست اقدام است؛ لکه گیری واکسیناسیون،‌ پیگیری افراد پرخطر، تزریق دز سوم واکسن و... همه جزو گام ششم طرح شهید سلیمانی است که به افزایش پوشش واکسیناسیون و اقناع سازی اذهان منجر می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha