سلامت نیوز : رئیس جامعه جراحان ایران گفت: بیمارستان های دولتی باید در خدمت افراد بی بضاعت باشند و بیمارستان ها نیز باید بتوانند افزایش هزینه ها و مخارج خود را از راه هایی تامین كنند كه كمترین فشار به مردم وارد شود.
 ایرج فاضل رئیس جامعه جراحان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: شرایط موجود بهداشتی و درمانی كشور نشان می دهند كه اقتصاد كشورمان در زمینه مسائل بهداشتی و درمانی دچار مشكلات زیادی است و بیماران و جامعه پزشكی از این شرایط ناراحت هستند.

 وی با اشاره به اینكه قسمت عمده ای از مشكلات اقتصادی در زمینه بهداشت و درمان مربوط به سازمان های بیمه گر است اظهار داشت: پرداخت نكردن به موقع مطالبات و تاخیر چندین ماهه سازمان های بیمه گر در پرداخت مطالبات خود به بیمارستان ها مراكز درمانی و پزشكان از جمله این مشكلات است.

 فاضل گفت: متاسفانه بسیاری از بیمارستانها و مراكز درمانی از بیماران و خانواده آنها هزینه های زیادی را برای درمان مطالبه می كنند كه این موضوع مشكلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

 رئیس جامعه جراحان ایران با بیان اینكه بیمارستان ها و مراكز درمانی به ویژه بیمارستان های دولتی باید در خدمت افراد بی بضاعت باشند تاكید كرد: در واقع بیمارستان ها باید بتوانند افزایش هزینه ها و مخارج خود را از راه هایی تامین كنند كه كمترین فشار به مردم وارد شود، ضمن آنكه پزشكان و سایر كادر درمانی و غیر درمانی بیمارستان نیز دچار مشكل نشوند.

 وی تصریح كرد: در حال حاضر به علت افزایش هزینه ها اغلب بیمارستان ها و مراكز درمانی مبالغ اضافی از بیمار می گیرند تا مخارج بیمارستان و پزشك را تامین كنند كه در نتیجه آن مشكلات بسیاری از جمله پدیده زیر میزی شكل می گیرد.

فاضل یادآور شد: برای برطرف شدن مشكلات موجود در زمینه اقتصاد بهداشت و درمان باید راهكارهای مناسبی اندیشیده شود تا همه مردم به ویژه بیماران و پزشكان از آن راضی باشند.

 وی خاطر نشان كرد: بهداشت و درمان یكی از اصلی ترین نیازهای مردم است و بودجه های اختصاص یافته به این بخش باید جوابگوی نیازهای آن و برطرف كردن مشكلات موجود در كشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha