مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: با توجه به آنكه دانش فنی در زمینه راه‌اندازی پالایشگاه انتقال خون در اختیار 10 كشور است، با صادرات پلاسما به اروپا و تولید فرآورده‌های پلاسمایی می‌توان 35 درصد صرفه‌جویی ارزی برای كشور به وجود آورد.

صادرات پلاسما به اروپا 35 درصد صرفه‌جویی ارزی به دنبال دارد
دكتر ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: احداث پالایشگاه انتقال خون علاوه بر وجود اعتبارات در زمان خود نیازمند دانش ‌فنی است.
وی ادامه داد: در جهان تنها 10 كشور این دانش فنی را در اختیار دارند و فروش فرآورده‌های پلاسمایی به كشورهای در حال توسعه سهم بسزایی را به خود اختصاص می‌دهند.
وی گفت: هماهنگ شدن سیاست‌های دارویی كشور با قراردادهایی كه به این منظور بسته می‌شود، مدیریت تجهیزات و وسایل و وجود افراد متخصص و دانشمندان آشنا به امور فنی و علمی طب انتقال خون، از عوامل اصلی راه‌اندازی پالایشگاه انتقال خون است. همچنین رعایت مقررات و استاندارها، وجود زنجیره سرد وسایل و اتومبیل كافی برای انتقال پلاسما، تجهیزات برای تست روی پلاسما نیز ضروری است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تاكید كرد: اقدام‌های پلاسمای ایران در سال گذشته مورد تائید قرار گرفت و برای تهیه محصولات پلاسمایی به اروپا فرستاده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha