سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3306

معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم معرفی رئیس جدید دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: حلقه فراموش شده سلامت جامعه نوتوانی و توانبخشی است كه در بسیاری از جوامع به آن توجه كافی نمی‌شود.

به گزارش فارس، بهرام عین اللهی امروز در مراسم تودیع محمد تقی جغتایی، رئیس سابق دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و معارفه شهربانو نخعی، رئیس جدید این دانشگاه كه با حضور شریف زادگان، وزیر سابق رفاه، واعظ مهدوی، معاون سابق این وزراتخانه، محمدی، رئیس سایق بهزیستی، فقیه رئیس فعلی این سازمان و جمعی از استادان پیسكوت این دانشگاه برگزار شد عامل موفقیت دانشگاه علوم بهزیستی را در همكاری تیمی بین پرسنل این دانشگاه اعلام كرد.
وی ادامه داد: سلامت اكنون یكی از فاكتورهای رشد جوامع است اما سلامت فقط در نبود بیماری و درمان آن خلاصه نمی‌شود و مددكاری و نوتوانی دوباره بیماران و آسیب دیدگان هم جزئی از نظام سلامت است كه كمتر مورد توجه قرار گرفته است.
عین اللهی اضافه كرد: برای ارتقای سطح خدمات نوتوانی و توانبخشی در جامعه مشكلات زیادی داریم و گامهای بلندی باید برداریم، هنوز كیفیت این خدمات در كشور مطلوب نیست و در مقایسه با كشورهای دیگر هنوز راههای نرفته زیادی داریم كه امیدواریم با توسعه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی این راههای نرفته را برویم.
وی گفت: باید عرصه آموزش و خدمت بیش از پیش با هم مرتبط باشند، رشته‌های بهزیستی و توانبخشی باید تخصصی‌تر شوند، دانشگاه علوم بهزیستی باید با شتاب بیشتری نیازهای جدید آموزشی كشور را همگام با دنیا برآورده كند و از روشهای جدید آموزشی استفاده كند، امروز دیگر امتحان جزئی از آموزش است و به معنای مچ گرفتن از دانشجو نیست.
معاون وزیر بهداشت از خدمات ارزنده 16 ساله دكتر جغتایی، رئیس و موسس دانشگاه علوم بهزیستی قدردانی كرد و از رئیس جدید این دانشگاه خواست برای تخصصی تر شدن و متمایز شدن این دانشگاه به گرایش حل مشكلات معلولان و نیازمندان جامعه تلاش كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha