در چند سال اخیر شاهد پیدایش روش های جدید برای کاشت مو بوده ایم. با پیشرفت هایی که در زمینه پزشکی و تجهیزات مربوط به آن ایجاد شده است، پاسخ به پرسش هایی از قبیل آیا موی کاشته شده می ریزد؟ چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ آیا موی پیوند شده دچار سفیدی می شود و غیره به راحتی امکان پذیر خواهد بود. زیرا نتایج قطعی این روش تا حدود زیادی به اثبات رسیده است.

پاسخ به پرسش های پر تکرار در مورد کاشت مو

سلامت نیوز: در چند سال اخیر شاهد پیدایش روش های جدید برای کاشت مو بوده ایم. با پیشرفت هایی که در زمینه پزشکی و تجهیزات مربوط به آن ایجاد شده است، پاسخ به پرسش هایی از قبیل آیا موی کاشته شده می ریزد؟ چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ آیا موی پیوند شده دچار سفیدی می شود و غیره به راحتی امکان پذیر خواهد بود. زیرا نتایج قطعی این روش تا حدود زیادی به اثبات رسیده است.

از این رو افرادی که دارای طاسی الگوی مردانه هستند یا از موهایی نازک و کم پشت رنج می برند، بهتر است کاشت مو را امتحان کنند. در این مقاله قصد ما اطلاع رسانی به کسانی است که این شیوه را جهت ایجاد زیبایی بیشتر انتخاب کرده اند اما هنوز سوالات بی جواب بسیاری در ذهن خود دارند. به همین دلیل امیدواریم با این مقاله به تمامی سوالات درباره کاشت مو پاسخی صحیح و مناسب داده باشیم.

موی کاشته شده چه زمانی رشد می کند؟

 یک الی دو هفته بعد از عمل، موهای کاشته شده می ریزند تا فولیکول های طبیعی مو وارد مرحله استراحت شوند. بعد از ریزش کامل موها که حدود هفته دوم بعد از کاشت رخ می دهد، موها به مدت 3 هفته دچار ریزش می شوند. بعد از حدود یک الی سه ماه رشد مجدد موها آغاز می شود و تا حدود 9 الی 15 ماه نیز به طول می انجامد. ماه 7 ام تا 10 ام حدود نود درصد موها رشد می کنند و به ضخامت قابل قبولی خواهند رسید.

جدیدترین روش کاشت مو چیست؟

کاشت مو با روش های متعددی انجام می شود. امروزه تکنیک ها و متدهای پیشرفته ای در این زمینه به کار می روند که سبب ایجاد نتیجه ای پایدارتر خواهند شد. روش های جدید بدون جراحی و خونریزی انجام می شود و این مزیت علاقه مندان به روش های جدید کاشت مو را افزایش داده است.

روش FIT و روش SUT از پرطرفدارترین روش های کاشت مو در جهان به شمار می روند. در این تکنیک فولیکول های مو به صورت واحدی از بانک موی افراد گرفته می شوند که در محل موردنظر کاشته شوند؛ از این رو نیازی به برش و جراحی مانند روش  FUT نیست؛ بنابراین موی کاشته شده رشد سریع تری خواهد داشت و فولیکول های مو آسیب کمتری خواهند دید. جدیدترین روش کاشت مو در حال حاضر کاشت مو به روش SUPER FUE Plus می باشد که به بصورت انحصاری در کلینیک رویان سلامت تهران انجام می شود.

آیا محدودیت سنی در کاشت مو برای افراد وجود دارد؟

افرادی که دچار ریزش مو می شوند، اکثرا در محدوده سنی 20 الی 50 سال قرار دارند. این افراد کاندیدای مناسبی برای پیوند و کاشت مو به شمار می روند. با این حال در برخی از مواقع نیز ممکن است فردی در این محدوده سنی قرار نگیرد. افرادی که دارای سن کمتر از بیست سال هستند، الگوی رشد مو در آنها به طور نامنظم است و با افزایش سن امکان ریزش در موهای آنها وجود دارد؛ از این رو به دلیل تغییر در الگوی ریزش مو، کاشت در سنین پایین توصیه نمی شود.

موهای پیوند شونده از چه قسمتی استخراج می شوند؟

بانک موی افراد بیشتر در قسمت پشت سر و اطراف گوش ها‌ست. این قسمت از سر افراد به دلیل داشتن فولیکول هایی قوی تر بهترین قسمت از سر برای استخراج موها عنوان می شوند. با این حال برخی از افراد ممکن است به طور کامل طاسی مو را تجربه کنند یا از بانک موی مناسب برای کاشت برخوردار نباشند. در این صورت احتمال برداشت مو از سایر نواحی بدن مانند سینه ها نیز وجود دارد. موی کاشته شده باید از بدن خود فرد باشد تا بعد از عمل بدن آن را به عنوان عامل خارجی تلقی نکند و نتیجه رضایت بخش باشد.

عکس کاشت مو به روش SFUE

آیا موهای کاشته هم دچار ریزش می شوند ؟

هر فردی دارای سیستم بدنی متفاوتی است و جواب این سوال که موی کاشته شده میریزد یا خیر به طور دقیق امکان پذیر نیست. با این حال پزشکان پوست و مو دوره ای را برای ریزش موهای کاشته شده در نظر می گیرند که حدود 10 الی 14 روز بعد از کاشت مو خواهد بود.

در این دوره کل موها یا بیشتر آنها دچار ریزش می شوند تا فولیکول های مو رشد مجدد و طبیعی خود را آغاز کنند. در این مدت موها مرتبا رشد می کنند و دچار ریزش می شوند تا در یک مرحله ثابت و بدون ریزش قرار گیرند. از این رو نگرانی در این مورد وجود ندارد و نتایج کاشت مو کاملا تضمین شده است.

آیا کاشت مو مخصوص مردان است؟

ریزش مو ممکن است در هر فردی رخ دهد. با این حال مردان به دلیل تغییرات هورمونی بیشتر مستعد ریزش مو و طاسی الگوی مردانه هستند؛ از این رو کاشت مو به روش FUE یا FIT محبوبیت بالایی را در بین مردان از آن خود کرده است. با این حال کاشت مو برای زنانی که به هر دلیلی دچار ریزش مو هستند نیز قابل انجام است. افراد با ورود به سایت کلینیک رویان سلامت قادر خواهند بود سوالات بیشتری را از مشاوران متخصص در این حیطه بپرسند. همچنین امکان مشاوره حضوری نیز برای این افراد مهیا خواهد شد.

موی کاشته شده سفید می شود؟

موهای کاشته شده به طور طبیعی از بانک موی افراد برداشته می شوند و در نواحی طاس سر پیوند زده خواهند شد. از این رو بعد از ریزش کامل و رشد مجدد موهای کاشته شده افراد از موهایی طبیعی برخوردار می شوند. این موها فولیکول های موی آسیب دیده را تحریک می کنند؛ لذا موهای طبیعی مانند قبل رشد خواهند کرد.

به همین دلیل احتمال سفید شدن این موها مانند سایر موها وجود دارد. در کلینیک رویان سلامت خدمات بسیاری نظیر کاشت مو و ابرو با جدید ترین متد انجام می شود؛ از این رو تمامی نگرانی های افراد را بابت روند دائمی رشد موهای کاشته شده برطرف خواهد کرد.

موی کاشته شده چقدر بلند می شود و چه ضخامتی دارد؟

روند رشد موهای کاشته شده در هر فرد متفاوت است و تا حدود زیادی به نوع پیوند و سیستم بدن او بستگی دارد. در حالت کلی رشد موها و بلند شدن آنها در هر تار موی کاشته شده یکسان نیست. برخی از موها ممکن است دچار ریزش شوند در حالی که برخی دیگر از آنها در جای خود باقی می مانند.

بعد از ریزش، از یک تا سه ماه موهای ریخته شده رشد می کنند. رشد موها در این زمان بسیار کم است و به چند میلیمتر خواهد رسید. همچنین از لحاظ تراکم و ضخامت نیز در مراحل اولیه بسیار نازک و کم پشت خواهند بود. به مرور زمان موهای کاشته شده به حالت طبیعی موهای اولیه یا ضخیم تر از آنها می رسند. بنابراین نتیجه نهایی کاشت مو با گذشت زمان قابل مشاهده است.

چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟

موهای کاشته شده بعد از گذشت یک سال روند رشد طبیعی خود را در پیش خواهند گرفت. به همین دلیل رعایت برخی از نکات به فولیکول های مو کمک می کند تا رشد سریع تری داشته باشند. در ادامه روش های تقویت موی کاشته شده در کلینیک رویان سلامت را عنوان می کنیم.

  • رژیم غذایی مناسب حاوی مواد معدنی و ویتامین ها
  • مصرف مکمل های توصیه شده توسط پزشک
  • شانه کردن درست و اصولی
  • استفاده از شامپوهای تقویت کننده مو
  • پرهیز از ورزش های سنگین تا چند ماه
  • استفاده از سرم های ویتامینه مو
  • انجام مزوتراپی
  • نوشیدن آب به میزان کافی در روز
  • عدم کندن موها
  • استفاده از کلاه در زمان قرارگیری در معرض نور شدید خورشید یا محیط های آلوده

آیا کاشت مو با درد همراه است؟

یکی از سوالاتی که افراد راجع به کاشت مو می پرسند، نحوه انجام آن است. از آنجایی که این روش بدون ماده بیهوشی و به صورت سرپایی انجام می شود، افراد تصور می کنند کاشت مو با درد همراه است. پزشک در ابتدا ناحیه استخراج مو را بی حس می کند و سپس موها را در ناحیه مورد نظر با ایجاد برش های میکرو پیوند می زند. از این رو هیچ گونه دردی حس نخواهد شد. تنها با از بین رفتن ماده بی حسی ممکن است احساس سوزش تا چند روز در سر حس شود که با مصرف مسکن برطرف خواهد شد.

عکس کاشت مو جان تراولتا

زمان انجام کاشت مو چقدر است؟

کاشت مو در هر فرد زمان متفاوتی را می طلبد. این امر نیز به دلیل تعداد موهای پیوند شونده در هر جلسه درمانی است؛ از این رو حداکثر زمان کاشت مو 5 الی 7 ساعت در نظر گرفته می شود.

آیا موی کاشته شده دارای دوران نقاهت است؟

این روش نیز مانند هر روش درمانی دیگر دوران نقاهت مخصوص به خود را دارد؛ لذا کسانی که متقاضی انجام کاشت مو هستند باید در دوران نقاهت بعد از عمل مراقبت های توصیه شده توسط پزشک را جدی بگیرند. این افراد تا چند روز اول بعد از پیوند باید استراحت کافی داشته باشند و از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزند. این دوران ممکن است تا چند هفته به طول بیانجامد.

چه هزینه ای بابت کاشت مو دریافت می شود؟

هزینه کاشت مو با توجه به روش انجام این کار، میزان موهای پیوند شونده، شرایط جسمی متقاضی و سن او در نظر گرفته می شود. به همین دلیل هزینه هر فرد با دیگری متفاوت خواهد بود.

آیا نتیجه کاشت مو موقتی است؟

نتیجه ای که از کاشت مو حاصل می شود دائمی است. زیرا فولیکول های طبیعی مو در این روش تحریک می شوند و رشد مجدد خود را آغاز خواهند کرد. به همین دلیل امکان ریزش این موها بعد از طی دوره یک ساله بسیار کم است.

بعد از کاشت مو از چه اقداماتی باید پرهیز کرد؟

 کاشت مو عملی بسیار راحت و سرپایی است. با این حال انجام برخی از اقدامات مانند پرهیز از شنا و سونا، عدم دست زدن و ماساژ موهای کاشته شده، عدم استفاده از ژیلت تا 6 ماه، پرهیز ازکشیدن سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی و غیره به ماندگاری طولانی مدت آنها کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha