شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 332001

دبیر انجمن متخصصان عفونی ایران تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم که شیوع بیماری مانند کرونا باعث غفلت و بی‌توجهی به سایر بیماری‌های عفونی از جمله HIV شود.

کرونا موجب غفلت از HIV نشود

سلامت نیوز:دبیر انجمن متخصصان عفونی ایران تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم که شیوع بیماری مانند کرونا باعث غفلت و بی‌توجهی به سایر بیماری‌های عفونی از جمله HIV شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، آمیتیس رمضانی، دبیر انجمن متخصصان عفونی ایران گفت: با شیوع ویروس کرونا در جهان تا حدودی توجه و اطلاع‌رسانی و آموزش‌ها در زمینه مبارزه با ایدز مانند خیلی از بیماری‌های عفونی دیگر به تأخیر افتاد.

وی افزود: روز جهانی ایدز یک نوع یادآوری است که هنوز خیلی کارها در حوزه HIV وجود دارد که در دنیا انجام نشده است.


استاد بیماری‌های عفونی با بیان اینکه راه انتقال و درصد ابتلای زن و مرد در این ایام کرونایی تا حدودی تغییر کرده و متفاوت شده گفت: این بیماری هنوز مسیر خود را طی می‌کند و همچنان نیازمند اطلاع‌رسانی به جامعه است.


رمضانی در مورد بیماران مبتلا به ایدز که کرونا می‌گیرند گفت: همه بیمارانی که نقص ایمنی و به نوعی سیستم ایمنی پایینی دارند در معرض کرونای شدیدتری هستند چون کرونا در بدن افرادی که سیستم ایمنی خوبی ندارند خیلی جدی‌تر و شدیدتر خواهد بود.


وی افزود: از آنجایی که افراد مبتلا به ایدز در معرض عفونت‌های جدی‌تر و سرطان‌ها هستند لذا قطعاً نسبت به سایر افراد جامعه باید خیلی بیشتر از خود مراقبت کنند.
دبیر انجمن متخصصان عفونی ایران تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم که شیوع بیماری مانند کرونا باعث غفلت و بی‌توجهی به سایر بیماری‌های عفونی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha