دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی افراد دارای معلولیت،3 دسامبر 2021 برابر با 12 آذرماه جاری همه کشورها را ترغیب نمود که کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت را به طور کامل اجرا کنند، دسترسی را افزایش دهند و موانع حقوقی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را با مشارکت فعال افراد دارای معلولیت و سازمان‌های نماینده آنان از بین ببرند.

فراخوان گوترش برای رفع موانع حقوقی، اجتماعی واقتصادی معلولان

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی افراد دارای معلولیت،3 دسامبر 2021 برابر با 12 آذرماه جاری همه کشورها را ترغیب نمود که کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت را به طور کامل اجرا کنند، دسترسی را افزایش دهند و موانع حقوقی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را با مشارکت فعال افراد دارای معلولیت و سازمان‌های نماینده آنان از بین ببرند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

 

درک حقوق، توان و رهبری افراد دارای معلولیت، آینده مشترک ما را پیش خواهد برد.

 

برای دستیابی به آرمان های توسعه پایدار به همه  از جمله افراد دارای معلولیت نیاز داریم. در سرتاسر جهان، افراد دارای معلولیت و سازمان‌های نماینده آنان در حال انجام اقداماتی هستند تا این فراخوان را تحقق بخشند: "هیچ چیز در مورد ما، بدون ما".

 

کووید-19 موانع و نابرابری های مداومی را آشکار کرده است که یک میلیارد افراد دارای معلولیت جهان با آن رو به روهستند، این افراد بین کسانی بسر می برند که بیشترین آسیب را به خاطر همه گیری متحمل شدند.

 

پاسخ و بهبودی نسبت به همه گیری ومعلولیت از نظر کلی، باید توسط خود افراد دارای معلولیت هدایت شود، مشارکت‌ ایجاد کند، با بی‌عدالتی و تبعیض مقابله نماید، دسترسی به فناوری را گسترش دهد و نهادها را برای ایجاد جهانی فراگیرتر، در دسترس تر و پایدارتر پس از کووید-19 تقویت کند.

 

اینجانب همه کشورها را ترغیب می نمایم که کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت را به طور کامل اجرا کنند، دسترسی را افزایش دهند و موانع حقوقی، اجتماعی، اقتصادی و غیره را با مشارکت فعال افراد دارای معلولیت و سازمان‌های نماینده آنان از بین ببرند.

 

در روز بین المللی افراد دارای معلولیت، بیایید متعهد شویم که آینده ای پایدار، فراگیر و عادلانه برای همه بسازیم تا کسی نادیده انگاشته نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha