یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش باران در ۵ استان کشور/ تداوم آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز بیشتر مناطق کشور جوی آرام دارند که این امر  افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی و پرجمعیت را به همراه دارد. از اواخر وقت امروز برای بخش‌هایی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.


وی ضمن اشاره به اینکه در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهند، ادامه داد: فردا دوشنبه در استان‌های کرمانشاه، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی و شمال خوزستان بارش‌ها ادامه پیدا می‌کند و برای آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، زنجان، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز و تهران هم فردا انتظار بارش‌های پراکنده را داریم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از روز سه‌شنبه تا اوایل وقت پنجشنبه مجددا با انباشت غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی مواجه هستیم که سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود، افزود: طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی کشور و بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان و سمنان پدیده غالب وزش باد شدید و موقتی است که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به همراه دارد.


رفیعی با بیان اینکه آب‌های خلیج‌فارس اوایل وقت امروز مواج و متلاطم می‌شوند، در خصوص آخرین وضعیت جوی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود است و حداکثر دمای پایتخت امروز ۱۳ درجه است و حداقل دما نیز فردا به ۵ درجه بالای صفر می‌رسد. وی اظهار کرد سردترین مراکز استان امروز شهرکرد با دمای حداقل ۶ درجه زیر صفر و زنجان با دمای ۵ درجه زیر صفر هستند و گرم‌ترین مراکز استان هم دیروز بندرعباس با حداکثر دمای ۲۸ درجه و بعد از آن اهواز با دمای ۲۳ درجه بالای صفر بوده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha