دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 332120

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۷ میلیون زن با تشخیص سرطان پستان در پنج سال گذشته زندگی می‌کنند و این سرطان، شایع‌ترین سرطان در جهان است. این سرطان همچنین بسیار مرگبار است به طوری‌که در سال ۲۰۲۰ ۶۸۵ هزار مورد فوتی به دلیل سرطان پستان گزارش شده است.

رابطه مصرف دئودورانت و سرطان پستان

سلامت نیوز:طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی  بیش از  ۷ میلیون زن با تشخیص سرطان پستان در پنج سال گذشته زندگی می‌کنند و این سرطان، شایع‌ترین سرطان در جهان است. این سرطان همچنین بسیار مرگبار است به طوری‌که در سال ۲۰۲۰ ۶۸۵ هزار مورد فوتی به دلیل سرطان پستان گزارش شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،از دلایلی که احتمال  ایجاد این سرطان را بالا می‌برد می‌توان به چاقی، مصرف زیاد الکل، سابقه خانوادگی سرطان پستان، سابقه قرار گرفتن در معرض اشعه، مصرف دخانیات و هورمون درمانی پس از یائسگی اشاره کرد.اما مطالعات جدید می‌گوید یک ماده شیمیایی محیطی را شناسایی کرده که ممکن است عامل افزایش سرطان باشد و آن  نمک آلومینیوم است.


  محصولات ضد تعریق و  نمک آلومینیوم
برخی مطالعات نشان می دهد که مواد شیمیایی موجود در ضد تعریق ها  و دئودورانت ها، مانند آلومینیوم، هنگام اصلاح موهای زیر بغل، جذب پوست می شود.
به این ترتیب این نگرانی پیش می آید که مواد شیمیایی جذب شده موجود در دئودورانت ها باعث جهش های منجر به سرطان پستان شود.


همچنین بر اساس برخی تحقیقات دیگر، بین محصولات دئودورانت و ابتلا به سرطان پستان رابطه وجود دارد. به عقیده نویسندگان این تحقیقات، ایجاد بیشتر تومورهای سرطانی در قسمتی از پستان در نزدیکی ناحیه زیر بغل، دلیل این ارتباط است.


توجه داشته باشید که  نمک‌های آلومینیوم نه تنها در خوشبوکننده‌های ضد تعریق بلکه در دیگر محصولات آرایشی مانند کرم‌های ضد آفتاب هم استفاده می‌شود.


تنها راه حلی که به نظر می‌رسد این است که از دئودورانت‌ها یا اسپری‌های ‌ضد‌عرقی استفاده کنید که بدون ترکیبات آلومینیوم باشند و حتما قبل از خرید این محصولات به این نکته توجه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha