چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 332260

پوست ما در طول روز در معرض انواع آلودگی‌ها و مواد آسیب‌زا قرار می‌گیرد. مواد آرایشی و قرار گرفتن در محیط آلوده اطراف می‌تواند موجب از بین رفتن شادابی پوست و بروز انواع جوش‌های سرسیاه و سرسفید روی صورت شود. داشتن یک روتین برای پاکسازی پوست تا حد زیادی به تصفیه و خالص سازی بافت پوست کمک می‌کند و از بروز انواع آسیب‌ جلوگیری می‌کند. باید بدانید پاکسازی از مراحل بسیار مهم روتین پوستی شماست و در صورتی که این مرحله را نادیده بگیرید، در طول زمان دچار پیری زودرس و انواع مشکلات جبران ناپذیر خواهید شد.

بهترین روتین پاکسازی پوست چیست؟

سلامت نیوز: پوست ما در طول روز در معرض انواع آلودگی‌ها و مواد آسیب‌زا قرار می‌گیرد. مواد آرایشی و قرار گرفتن در محیط آلوده اطراف می‌تواند موجب از بین رفتن شادابی پوست و بروز انواع جوش‌های سرسیاه و سرسفید روی صورت شود. داشتن یک روتین برای پاکسازی پوست تا حد زیادی به تصفیه و خالص سازی بافت پوست کمک می‌کند و از بروز انواع آسیب‌ جلوگیری می‌کند. باید بدانید پاکسازی از مراحل بسیار مهم روتین پوستی شماست و در صورتی که این مرحله را نادیده بگیرید، در طول زمان دچار پیری زودرس و انواع مشکلات جبران ناپذیر خواهید شد.

پاکسازی پوست به طور کلی دو هدف را دنبال می‌کند: پاک کردن مواد آرایشی و پاک کردن گردوغبار و آلودگی‌ها

انواع محصولات آرایش پاک کن به منظور از بین بردن ذرات‌ آرایشی باقیمانده روی پوست در بازار وجود دارند و با مطالعه در مورد آنها و نوع پوستتان، می‌توانید بهترین پاک‌کننده‌های آرایش را انتخاب کنید و در روتین خود از آنها استفاده کنید. برای پاک کردن گرد و غبار و آلودگی‌ها و همچنین ذرات میکاپ می‌توانید از انواع ژل شستشوی صورت، تونر و حتی میسلار واتر استفاده کنید. ما را در ادامه مطلب دنبال کنید تا مراحل تمیزکردن کامل پوست را بیان کنیم.

آرایش پاک کن ها

مطمئنا تاکنون در دنیای آرایشی- بهداشتی با انواع آرایش پاک کن ها روبرو شده‌اید و از آنها استفاده کرده‌اید. این محصولات به فرم‌های مختلفی و مناسب با انواع سلایق و تایپ‌های پوستی طراحی‌ شده‌اند. به طور مثال دستمال‌ مرطوب پاک کننده آرایش، شیرپاک‌کن‌ها، فوم شستشو، محلول‌های میسلار و انواع ژل‌های شستشو همگی برای پاک کردن آرایش و البته گرد و غبار از سطح پوست تولید شده‌اند. مکانیسم اصلی این محصولات، شکستن پیوند بین ذرات آرایش و پوست است؛ سپس این ذرات را در فرمولاسیون خود حل می‌کنند و به طور کامل از روی پوست پاک می‌کنند. بهتر است برای پاک کردن آرایش ماندگار و ضدآب مانند رژ‌های مات، از محلول‌های دارای فاز روغنی استفاده کنید تا به نرمی از روی پوستتان پاک شود.

به این نکته توجه داشته باشید که روتین پاکسازی پوست شما باید از 3 مرحله تشکیل شده باشد:

1. پاک کردن ظاهر مواد آرایشی از روی صورت

2. شستشوی صورت برای پاکسازی عمقی پوست

3. تثبیت PH پوست بعد از مراحل 1 و 2

در ادامه هر سه مرحله و انواع محصولات مناسب با این مراحل توضیح داده خواهد شد؛ پس با ما همراه باشید.

  1. با محلول‌های میسلار واتر مواد آرایشی را از روی پوست محو کنید.

میسلار واتر ها با داشتن ذرات بسیار ریز میسل، مواد میکاپ را درون خود حل می‌کنند و قادرند آن را به طور کامل از میان ببرند. برای استفاده از این محلول‌ها، از یک پد آرایش پاک ‌کن یا پد سکه ای استفاده کنید و آن را به آرامی روی صورت نگهدارید و بکشید. همانطور که گفتیم، اولین مرحله برای روتین پاکسازی، پاک کردن کامل ظاهر آرایش از جمله رژلب، ریمل، خط چشم و ... از روی صورت است. در انتها مشاهده خواهید کرد که سطح این پدها کاملا با مواد آرایشی و کثیف پوشیده شده‌است.

انواع میسلار واتر صورت بخاطر داشتن پایه‌ی آب، مناسب انواع پوست حتی پوست چرب هستند و بخاطر فرمولاسیون ملایمی که دارند، پوست‌های حساس نیز به راحتی می‌توانند از آنها استفاده کنند. میسلارواترها به صورت یک فاز و دو فاز در بازار وجود دارند که فرم دوفاز آنها، معمولا مناسب پاکسازی آرایش چشم است و با داشتن یک فاز روغن اضافی، به حل کردن بهتر ذرات ضدآب و ماندگار کمک می‌کند و همچنین خاصیت نرم‌کنندگی روی پوست دارد.

  1. ژل شستشوی صورت برای از بین بردن ذرات آلوده داخل منافذ ضروری است.

ژل شستشوی صورت در مرحله دوم پاکسازی پوست وارد عمل می شود تا منافذ را تمیز کند. حتی با وجود میسلارها و پاک کردن آرایش با این محلول‌ها، شاید به نظر برسد که پوستتان به طور کامل پاک شده‌است اما واقعیت این است که هنوز هم داخل منافذ آلودگی‌ها و ذرات میکروسکوپی زیادی باقی‌ مانده‌است. که با چشم دیده نمی‌شود و اگر به خوبی پاکسازی نشود، تاثیر منفی روی پوست باقی می‌گذارد و به مرور موجب پیری زودرس و آسیب‌رسانی به بافت پوست می‌شود.

ژل‌های شستشو روی صورت کف تولید می‌کنند و قادرند تمام ذرات باقیمانده داخل منافذ را در ساختار خود حل کنند و آنها را با آبکشی از روی صورت پاک کنند. این ژل‌ها برای انواع تایپ‌های پوستی فرموله شده‌اند و علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، اهداف دیگری را می‌توانند دنبال کنند. مثلا با داشتن سالیسیلیک اسید جلوی بروز جوش را بگیرند و چربی‌های پوست را کنترل کنند. همچنین با داشتن عصاره‌های گیاهی مثل آلوئه‌ورا، جلوی قرمزی و التهاب پوست حساس را می‌گیرند. خرید بهترین انواع ژل شستشوی صورت اصل بسیار مهم است. همواره باید از اورجینال بودن آن اطمینان حاصل کنید؛ زیرا استفاده از محصولات فیک آسیب‌های جبران ناپذیری به پوستتان وارد می‌کند.

3. میزان اسیدی بودن پوستتان را با تونر به حالت نرمال بازگردانید.

پاکسازی صورت و استفاده از محصولات پاک کننده موجب تغییر PH صورت می‌شود و در صورتیکه میزان اسیدی‌ بودن پوست به حالت نرمال بازنگردد، ممکن است به انواع مشکلات پوستی دچار شوید؛ به طور مثال بستر صورت برای رشد میکروب‌های آکنه مستعد شود و دچار انواع جوش‌های سرسفید پوستی شوید. وظیفه‌ی اصلی تونر ، بازگرداندن سطح اسیدی نرمال پوست است. تونرها در کنار متعادل کردن PH، وظایف دیگری را می‌تواند دنبال کند و از این رو، محصولاتی چندمنظوره به شمار می‌روند.

به طور مثال، آبرسانی، لایه برداری، روشن کنندگی و ضدلک بودن تنها چند مورد از کاربرد تونرهای پوستی است که می‌توانید بسته به نوع پوست و نیاز خود، آنها را انتخاب کرده و در آخرین مرحله‌ی روتین پاکسازی پوست خود از آنها استفاده کنید. همچنین ترکیباتی مانند گلاب، ویتامین C، گلیگولیک اسید و لاکتیک اسید در فرمولاسیون این محصولات یافت می‌شود که به مراقبت هرچه بیشتر از پوست می‌پردازند و اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند.

به این نکته توجه داشته باشید که محصولات پاک‌کننده صورت در روتین پوستی اهمیت زیادی دارند و انتخاب بهترین و باکیفیت‌ترین آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

سخن آخر

امروزه تنوع گسترده‌ی محصولات مراقبت از پوست و به خصوص آرایش پاک کن ها، اغلب موجب سردرگمی شده و انتخاب بهترین محصول را برای ما دشوار می‌کند. اما با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد، می‌توانید پرفروش‌ترین محصولات پاکسازی پوست را مشاهده کنید و با خواندن نظرات مشتریان، خرید خود را نهایی کنید. فروشگاه اینترنتی زز زاگرس یکی از بهترین واردکننده‌های محصولات اصل و خارجی آرایشی- بهداشتی است که بدون واسطه تمامی محصولات خود را از کشور ترکیه وارد می‌کند و در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می‌دهد. تمامی محصولات این سایت دارای بارکد اصالت کالا و ضمانت بازگشت 7 روزه هستند.

همچنین مشاوره خرید و پوستی دقیق و اختصاصی در بستر سایت فراهم شده‌است و می‌توانید تمامی سوالات خود را پرسیده و سپس خرید خود را نهایی کنید. با مشخص کردن نوع پوست و نیاز صورتتان، انواع آرایش پاک کن چون میسلار واتر، ژل شستشوی صورت و تونر را انتخاب کنید و پس از خواندن محتوای کالا، از محصولات گسترده سایت zzzagros.com خرید کنید و آنها را با خیال راحت درب منزل تحویل بگیرید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سیما ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    من نمی دونستم ژل شستشوی صورت برای پاک کردن پوست این همه مزایا داره. حتما از سایت خوب زز زاگرس خرید می کنم. ممنون از مطلب خوبی که گذاشتین