میزگرد "اما و اگرهای افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی" با حضور مسئولین وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و اعلام شد: دو ماه فرصت به وزارت بهداشت برای ارائه برنامه توزیع و آمایش پزشکان داده شده است.

ضرب‌الاجل ۲ ماهه به وزارت بهداشت برای ارائه برنامه توزیع متناسب با افزایش ظرفیت پزشکی

سلامت نیوز:میزگرد "اما و اگرهای افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی" با حضور مسئولین وزارت بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار و اعلام شد: دو ماه فرصت به وزارت بهداشت برای ارائه برنامه توزیع و آمایش پزشکان داده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ میزگردی با موضوع "اما و اگرهای افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی" با حضور دکتر غلامرضا حسن‌زاده، دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، دکتر سید جلال موسوی مدیرکل سیاست‌گذاری آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، میثم بیرانوند، کارشناس حوزه سلامت، دکتر مهدی مختاری، مدیر گروه سلامت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

 


 

حسن‌زاده: افزایش 3000 نفری ظرفیت پزشکی را قبول نداریم
در این میزگرد، حسن‌زاده ضمن ارائه توضیحاتی درباره مواضع وزارت بهداشت نسبت به افزایش ظرفیت پزشکی، اظهار داشت: من به عنوان نماینده معاونت آموزشی وزارت بهداشت می‌گویم که ما نیاز به فرصت دو ماهه برای ارائه مدل خود در زمینه تعیین ظرفیت پزشکی داریم.
وی ادامه داد: ما افزایش 3000 نفری ظرفیت پزشکی به طور سالانه را قبول نداریم و معتقدیم باید کار کارشناسی انجام شود تا شیب افزایش ظرفیت پزشکی منطقی باشد. باید بر اساس وضعیت و نیاز کشور و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی مدلی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی ارائه کنیم که اگر مورد پذیرش قرار بگیرد آن را اجرا خواهیم کرد.

موسوی: مهلت 2 ماهه وزارت بهداشت برای ارائه برنامه توزیع پزشکان
در ادامه این میزگرد، موسوی گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی به میزان 3000 نفر به طور سالانه به مدت 5 سال به تصویب ستاد نقشه جامع شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است اما دو ماه به وزارت بهداشت زمان داده شده است تا برنامه اجرایی آن مبتنی بر عدالت و آمایش و چگونگی توزیع این نیروها را ظرف مدت این دو ماه تحویل بدهد.

 

 

 مشروح این مناظره که در آن دیدگاه سیاست‌گذاران موافق و مخالف افزایش ظرفیت پزشکی مطرح شد، در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha