چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 332272

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز (۱۷ آذرماه) با انباشت آلاینده‌ها و وارونگی و سکون جو، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

تداوم تنفس هوای ناسالم در تهران

سلامت نیوز:با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در طول امروز (۱۷ آذرماه) با انباشت آلاینده‌ها و وارونگی و سکون جو، در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌بنابر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (۱۷ آذرماه) با توجه به انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته ناشی از شرایط پایدار همراه با وارونگی و سکون جو و همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

 در طول روز با عدم وزش باد مؤثر، شرایط مساعد برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. این شرایط جوی تا اواخر وقت چهارشنبه( ۱۷ آذرماه) ادامه خواهد یافت و همراه با ترافیک شامگاهی سبب تجمع آلاینده‌ها و به تبع آن برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق خواهد شد.

صبح روز پنجشنبه (۱۸ آذرماه) با افزایش ترافیک صبحگاهی احتمال افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد وجود خواهد داشت. حاکمیت پایداری جوی در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد.

با عدم وزش باد مؤثر تا شامگاه پنجشنبه( ۱۸ آذرماه) و افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از افزایش ترافیک، برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۱ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha