دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی مهاجران،18 دسامبر 2021 برابر با 27 آذرماه جاری خواستارهمکاری بین المللی موثرتر و رویکرد دلسوزانه تر به مهاجرت شد.

فراخوان گوترش برای همکاری بین المللی موثرتر و رویکرد دلسوزانه تر به مهاجرت

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی مهاجران،18 دسامبر 2021 برابر با 27 آذرماه جاری خواستارهمکاری بین المللی موثرتر و رویکرد دلسوزانه تر به مهاجرت شد.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:

دراین روز بین المللی مهاجران، از کمک های مهاجران در سراسر جهان در رویارویی با بسیاری ازچالش ها از جمله همه گیری کووید-19 قدردانی می کنیم.

مهاجران همچنان با بدنام سازی گسترده، نابرابری، بیگانه هراسی و نژادپرستی روبه رو هستند. زنان و دختران مهاجر با خطر فزاینده خشونت‌های مبتنی بر جنسیت رو به روبوده  و گزینه‌های کمتری برای دریافت حمایت دارند. با بسته شدن مرزها، بسیاری از مهاجران بدون درآمد یا سرپناه سرگردان مانده اند، قادر به بازگشت به خانه نیستند، از خانواده های خود جدا شده اند و آینده ای نامشخص دارند.

با این حال، در طول همه‌گیری، مهاجران جوامع را در همه جا غنی کرده‌اند و اغلب به‌عنوان دانشمندان، متخصصان مراقبت‌های سلامت و کارکنان ضروری در خط مقدم پاسخ به همه‌گیری هستند.

نشست بازبینی مهاجرت بین المللی در سال آینده پیشرفت در اجرای پیمان جهانی برای مهاجرت ایمن، منظم و متعارف را بررسی خواهد کرد. این فرصتی است برای پیشبرد تلاش‌ها برای تضمین شمولیت کامل مهاجران در حالی که به دنبال ایجاد جوامع انعطاف‌پذیر، عادلانه و پایدارتر هستیم. اینجانب از پویش تعهدی راه اندازی شده توسط شبکه مهاجرت سازمان ملل متحد برای تقویت پیمان و تشویق کشورهای عضو و سایرین به مشارکت استقبال می کنم.

همبستگی با مهاجران هرگز به این فوریت نبوده است.

به همکاری بین المللی موثرتر و رویکرد دلسوزانه تر به مهاجرت نیازمندیم. این به معنای مدیریت انسانی مرزها، احترام کامل به حقوق بشر و نیازهای بشردوستانه همه، و حصول اطمینان از گنجاندن مهاجران در برنامه های ملی واکسیناسیون کووید-19 است. این به معنای شناخت ارزش مسیرهای ورود متعارف هم برای مهاجران و هم برای کشورهای میزبان است. و این به معنای پرداختن به محرک‌های زمینه‌ای مهاجرت، از جمله نابرابری‌های عمیق، و مبارزه با قاچاق و خرید وفروش انسان است.

در روز بین المللی مهاجران، اجازه دهید تعهد خود به مهاجرت ایمن و با عزت را دوباره مورد تاکید قرار دهیم.
   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha