کارشناسان حیات وحش در برزیل نتیجه تیره و تار یک مطالعه خود در مورد شمار حیوانات کشته شده در جریان آتش سوزی های عظیم جنگلی در تالاب های پانتانال در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده‌اند.

۱۷ میلیون حیوان در آتش‌سوزی‌های جنگلیِ برزیل تلف شده‌اند

سلامت نیوز:کارشناسان حیات وحش در برزیل نتیجه تیره و تار یک مطالعه خود در مورد شمار حیوانات کشته شده در جریان آتش سوزی های عظیم جنگلی در تالاب های پانتانال در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محققان تخمین می زنند که حدود ۱۷ میلیون مهره دار از جمله خزندگان، پرندگان و نخستی‌سانان در این منطقه تلف شده‌اند.آتش‌سوزی‌های جنگلی از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۰ ادامه داشته و ۳۰ درصد از بزرگترین تالاب حاره ای جهان را سوزانده است.نتایج این مطالعه در نشریه "گزارش های علمی" (Scientific Reports) منتشر شده است.

به گفته دکتر ماریانا ناپولیتانو فری‌یِرا، سرپرست سازمان "صندوق جهانی حیات وحش" (WWF) برزیل، ۲۲ هزار آتش سوزی جداگانه در آن سال ثبت شده است.
محققان حیات وحش تاکید دارند که این مطالعه، اهمیت جلوگیری از وقوع این نوع فجایع در آینده را برجسته می کند.این مطالعه با شمارش لاشه حیوانات در بخشی از ناحیه سوخته انجام شد. این تیم توانست لاشه حیواناتی متعلق به ۳۰۰ گونه جانوری را شناسایی کند.


 به نقل از شبکه خبری بی بی سی، تالاب های پانتانال در برزیل، پاراگوئه و بولیوی کشیده شده و یکی از پرتنوع ترین زیستگاه های جهان محسوب می شوند به طوری که هزاران گونه از مهره‌داران شامل جگوار، مورچه خوار و پرندگان مهاجر در این ناحیه به وسعت ۱۴۰ تا ۱۶۰ هزار کیلومتر مربع زندگی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha