سلامت نیوز: بی خوابی و اضطراب را می توان دو مورد از اختلالات شایع دنیای مدرن محسوب کرد. خوشبختانه مبارزه با این مشکلات چندان هزینه ای نداشته و تحقیقات جدید نشان می دهد که تنفس عمیق می تواند اضطراب را تسکین داده و به فرد کمک کند تا خواب آرامی داشته باشد.

خواب آرام و کنترل اضطراب با تنفس عمیق

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از buysubscriptions، شاید برای خیلی از افراد اتفاق افتاده باشد که به حدی دچار استرس و اضطراب شوند که در زندگی و خوابشان اختلال ایجاد شود. مطالعات متعددی نشان داده اند که اضطراب و اختلال در خواب به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط بوده و یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد در این زمان نفس عمیق کشیدن می تواند بسیار مفید واقع شود.


دکتر مایکل موزلی (Michael Mosley) از روانشناسان ایرلندی معتقد است تنفس عمیق که نوعی تمرین نفس کشیدن با ریتم ۴-۲-۴ است استرس را کاهش داده و می تواند بی خوابی شبانه را بهبود بخشد.


چگونه تنفسمان را برای کسب آرامش تنظیم کنیم؟
به گفته دکتر موزلی برای داشتن ریتم تنفس عمیق بهتر است که با شمارش چهار، دم را انجام داده و با دو شماره نفس را در سینه حبس کرده و سپس با چهار شمارش دیگر باز دم را انجام داد.


به اعتقاد ایان رابرتسون (Ian Robertson)، استاد روانشناسی کالج ترینیتی، دوبلین این روش درمانی بهترین و دقیق ترین درمانی است که هیچ گونه عارضه ای را نخواهد داشت.


در حقیقت، تنفس عمیق سیستم عصبی پاراسمپاتیک را که مانند یک ترمز عمل می کند، فعال کرده و بدن را به آرامش می رساند. نفس های طولانی و عمیق باعث کند شدن قلب و همچنین کاهش فشار خون می شود. به این ترتیب اضطراب را کاهش می دهد. در خاتمه گفتنی است این روش درمانی بسیار ساده بوده و علاوه بر اینکه هیچ هزینه و عوارض جانبی ندارد، می توان آن را در هر محلی انجام داد. توصیه می شود پیش از خواب برای دقایقی به این روش نفس کشیده و علاوه بر این که اعصاب خود را آرام می کنید، خوابی بهتر و با کیفیت بیشتری را تجربه کنید.
ترجمه از سیناپرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha