سلامت نیوز :متخصص پوست و مو گفت: خشکی پوست سر و شوره زدن آن علت‌های مختلفی دارد ولی شایعترین دلیل آن مخمّری است که می‌تواند شوره سر به همراه خارش ایجاد کند.

مراقبت از موها در فصل سرما/ از شوره سر زمستانی بیشتر بدانیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،الهام ابن احمدی متخصص پوست و مو  درباره خشکی پوست سر و ایجاد شوره در پوست سر در فصل زمستان گفت: خشکی پوست سر و شوره زدن آن علت‌های مختلفی دارد ولی شایعترین دلیل آن مخمّری است که می‌تواند شوره سر به همراه خارش ایجاد کند. برای رفع این مشکل باید از شامپوهای ضد شوره استفاده کرد اگر این وضعیت بهبود نیافت باید با مراجعه به پزشک و داروی خوراکی این مشکل را رفع کرد.

وی با اشاره به ریزش شدید موی سر پس از بیماری کرونا گفت: این حالت پس از بیماری‌های شدید تب دار و حدودا 4 ماه پس از بیماری رخ می دهد در این حالت بیمار باید به پزشک مراجعه کند تا با مصرف دارو از ریزش بیشتر مو جلوگیری شود.

وی گفت : لزوما خوردن ویتامین‌هایی مثل بیوتین برای بهبود کافی نیست و حتی مصرف خودسرانه ویتامین و بدون تجویز پزشک توصیه نمی‌شود چون می‌تواند مضر هم باشد. درمان کمکی با ویتامین حدود 3 ماه ادامه می‌یابد. 

ابن احمدی در توضیح تاثیر شوینده ها بر ریزش مو گفت: اگر موی سر طبیعی بوده و خیلی چرب و یا خیلی خشک نباشد مهم نیست چه شامپویی مصرف می‌شود. اما اگر مو حالت طبیعی نداشته باشد باید شامپوی مخصوص استفاده شود. شامپو تاثیر کمکی بر ریزش مو ندارد و شامپوهای ضد ریزش بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. برای درمان این مشکل باید از داروهای موضعی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اغلب ریزش موها در آقایان ارثی و هورمونی است گفت: در این حالت باید از محلول ماینوکسیدیل استفاده کرده و در شرایطی که ریزش مو خیلی شدید است باید از داروی خوراکی هم استفاده کرد.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه باید به نوع ریزش مو دقت کرد گفت: اگر فردی به همراه ریزش مو، کم خونی، بیماری‌های تیروئیدی، جوش صورت و اختلالات قاعدگی و موی زائد داشته باشد باید درمان‌های ویژه ای بگیرد. اگر فردی فقط ریزش موی معمولی داشته و آتروفی نداشته باشد باید ماینوکسیدیل استفاده کند در غیر اینصورت باید از درمان دارویی استفاده کرد و اگر درمان دارویی جواب ندهد باید نوع داروها تغییر کند.

وی با اشاره به ریزش موی ارثی و هورمونی در خانم ها گفت: این افراد باید از ماینوکیسیدیل به همراه داروهای هورمونی استفاده کنند.

ابن احمدی اظهار داشت: موهای برخی افراد در سن بالا شروع به تیره شدن می کند. برخی از این افراد طاسی سکه ای دارند یک سری از موهای سفید می‌ریزند و دوباره که می رویند به جای موهای سفید موهای مشکی در می آید و در برخی مواقع هم فقط موهای سفید می ریزد و موهای مشکی باقی می مانند که بازهم ظاهر موی سر تیره تر به نظر می رشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha