سلامت نیوز: بر اساس تحقیقات جدید انجام شده توسط متخصصان گوش، کاهش شنوایی خطر زمین خوردن را برای افراد مسن افزایش داده و می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را دو برابر کند.

خانم های میانسال بهداشت گوش را جدی بگیرند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از studyfinds، کم شنوایی می تواند فرد را از برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران از جمله خانواده و دوستان باز دارد. علاوه بر این، حس شنوایی اغلب با افزایش سن کاهش می یابد و می تواند خطر زمین خوردن را برای افراد مسن افزایش دهد. مطالعات همچنین نشان داده اند که کاهش شنوایی می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را دو برابر کند.

نتایج نظرسنجی ملی در مورد پیری سالم که در مؤسسه سیاست ‌گذاری و نوآوری مراقبت‌ های بهداشتی دانشگاه میشیگان آمریکا انجام شده است، نشان می‌ دهد که افراد ۶۵ تا ۸۰ ساله باید برای کاهش شنوایی آزمایش ‌شوند و در این حوزه مردان بیشتر از زنان به غربالگری اهمیت می دهند. با این حال، نزدیک به ۷۲ درصد از مردان بالای ۶۵ سال گزارش داده اند که آزمایشی جهت شنوایی و گوش انجام نداده اند.

از میان سالمندان مورد نظرسنجی قرار گرفته، ۱۶ درصد توانایی شنوایی ضعیف یا متوسط را گزارش کردند و در میان افرادی که از قطع شنوایی رنج می برند، ۲۸ درصد از سلامت جسمانی متوسط یا ضعیف و ۳۱ درصد از سلامت روانی متوسط یا ضعیف خود خبر دادند.

از دست دادن شنوایی می تواند در طول زندگی رخ دهد، اما این خطر با افزایش سن افزایش می یابد زیرا گوش های ما عملکرد خود را از دست می دهند. کم شنوایی مرتبط با افزایش سن عواقب گسترده ای داشته و می تواند با فناوری های کمکی برطرف شود، با این حال این داده ها شکاف بزرگی را در تشخیص و نابرابری بین گروه ها نشان می دهند. به گفته دکتر مایکل مک کی (Michael McKee)، پزشک خانواده و محقق خدمات بهداشتی در پزشکی میشیگان، بسیاری از مردم متوجه نمی ‌شوند که توانایی شنوایی خود را از دست داده ‌اند مگر اینکه مورد غربالگری قرار گرفته یا آزمایش شوند.


محققان موسسه سیاست ‌گذاری و نوآوری مراقبت‌ های بهداشتی دانشگاه میشیگان، در تحقیقات خود ارتباطی را بین کاشت حلزون گوش و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل را دریافتند که نشان می دهد عملکرد درست گوش بهبود شنوایی خطر این بیماری شایع را کاهش می دهد.  


اگرچه مطالعات پیشین نشان می دهد که حداقل نیمی از جمعیت مسن در ایالات متحده از کاهش شنوایی رنج می برند اما تنها شش درصد از سمعک استفاده می کنند. به گزارش سیناپرس، طیف گسترده ای از پوشش های بهداشتی وجود دارد، با این حال، آزمایش های شنوایی و دستگاه های سمعک تحت برنامه های اولیه در موسسه های بهداشتی پوشش داده نمی شوند.


احتمالا تحمل هزینه ‌های آزمایش و خرید دستگاه‌ های شنوایی و انگ اجتماعی ناشی از کم شنوایی مرتبط با سن و پوشیدن سمعک می ‌تواند مانعی برای مراقبت به موقع باشد. به گزارش سیناپرس، این یافته‌ ها فرصت فوق‌ العاده ‌ای را برای پزشکان مراقبت ‌های اولیه و شنوایی‌ سنجی برای مشارکت بهتر و تصمیم‌ گیرندگان سیاست‌ های بهداشتی برای مشارکت در این موضوع نشان می ‌دهد.

ترجمه از سیناپرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha